• 1
  • 2
2012-08-12, 20:39
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrottareGustav
Men du sger att det inte r lnt att kpa tobak i Sverige ver frdigrullade cigaretter? Du kan f jvligt bra tobak och bra smaker genom att lgga ner lite tid ver en helg p rtobak.
Ja, om det skulle vara s jvla ltt och billigt s fattar du vl sjlv att hela tobaksindustrin skulle kollapsa. Alla skulle ju gra sitt egen snus, 2 kilo fr 400 kr och sina cigaretter. Men det tar tid, r krngligt, smakar skit och allmnt dlig kvalit mot de du kper. Man ska inte tvinga i sig ngot.

Jag menar att rulltobak (frdig lstobak) tjnar man inget p i Sverige, ker du till land sparar du in mycket pengar p att rull egna cigaretter till samma kvalit du kper.

Fr att ge dig ett nytt exempel, brnna sprit r inte svrt och det blir starkt och bra kvalit mot sprit du kper, varfr gr inte folk det?
Citera
2012-08-12, 22:14
Medlem
BrottareGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Ja, om det skulle vara s jvla ltt och billigt s fattar du vl sjlv att hela tobaksindustrin skulle kollapsa. Alla skulle ju gra sitt egen snus, 2 kilo fr 400 kr och sina cigaretter. Men det tar tid, r krngligt, smakar skit och allmnt dlig kvalit mot de du kper. Man ska inte tvinga i sig ngot.

Jag menar att rulltobak (frdig lstobak) tjnar man inget p i Sverige, ker du till land sparar du in mycket pengar p att rull egna cigaretter till samma kvalit du kper.

Fr att ge dig ett nytt exempel, brnna sprit r inte svrt och det blir starkt och bra kvalit mot sprit du kper, varfr gr inte folk det?

Du sa inte rulltobak som man kper i frdiga psar, du sa tobak.

Du mste vara jvligt dlig p att brnna sprit om det blir piss. Vet mngas om brnner riktigt fint brnnvin och som, visst - misslyckas med en och annan batch, men de tjnar p det i lngden.

Varfr skulle tobaksindustrin kollapsa? Det r jvligt mnga som gr sitt egna snus och nd kollapsar inte snusindustrin. Folk orkar inte lgga ner tid och mda/de vet inte om att det gr att gra egen bra rulltobak hemma, drfr r det inte s vanligt. Ditt argument om att rtobak smakar skit hller inte, fr d r du bra korkad om du inte ens kan lyckas med ngot s simpelt.
Citera
2012-08-12, 22:31
Medlem
Gh0steds avatar
Citat:
Kpa tobak i Sverige tjnar man inget p d de kostar som vanliga cigaretter.
Citat:
Ursprungligen postat av Gh0sted
Vad baserar du det hr p?
Du kunde verkligen inte vara mer fel ute.
Var min frgestllning obekvm?

Citat:
Rtobak r som det lter, ingen frdig produkt. Hlla p att vrma, bltlgga och fan allt man ska gra r inte vrt det. Sen smakar det bjrnskit jmfrt med en bra rulltobak.
Det r ganska uppenbart att du pratar utifrn vad du tror, inte utifrn vad du vet.
Tillberedningen fr rtobak (om man nu ens vill behandla den, det gr alldeles utmrkt att rka direkt efter inkp ocks) r ungefr 10 minuters effektiv tid.

Snlla sluta prata skit nu och frklara var i helvete du ftt din s kallade information ifrn. Eller babblar du bara? Du har inte sagt en enda sak i trden hittills, som faktiskt stmmer om rtobak.

Jag bereder min egen tobak utifrn rtobak, jag vet vad jag pratar om.
Lt oss reda ut vad det r du pratar om.
Citera
2012-08-15, 20:39
Medlem
Tillbaks till mnet nu grabbar.
Citera
2012-09-07, 15:57
Medlem
Gh0steds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rattiie
Tillbaks till mnet nu grabbar.
Om du knner att du inte ftt svar p det du nmner i TS, rada upp det som terstr s ska jag ge dig de svar du saknar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in