Flashback bygger pepparkakshus!
2012-08-08, 11:44
Medlem
Fabriks avatar
Jag hittade den här annonsen i senaste numret av lokaltidningen "Mitt i Vasastan".

"Personlig målbild och en stark vilja att förverkliga sig själva"
"[...] samlar vi istället olika personer som vill satsa på sig själva och sin specifika dröm"

Citera
2012-08-08, 11:58
Medlem
vixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabrik
Jag hittade den här annonsen i senaste numret av lokaltidningen "Mitt i Vasastan".

"Personlig målbild och en stark vilja att förverkliga sig själva"
"[...] samlar vi istället olika personer som vill satsa på sig själva och sin specifika dröm"

Hittade en annons på blocket där de rekryterar tiggare också. Kampanjar lite här och var.
Citera
2012-08-08, 12:02
Medlem
Perriss avatar
Fantastisk idé på min ära! Nästan lite som ett konstverk, hela fadderullan. Fast frågan är om tiggare verkligen drar in över 100 spänn i timmen från folk, de gummor man ser på stan med klumpfot, magmask och sura uppstötningar brukar ju ha allt annat än välfyllda McDonaldsmuggar.

/perris
Citera
2012-08-08, 12:14
Medlem
Doug.Wilsons avatar
Snart är det väl okej att rekrytera till- och beskatta prostitution också då.

För övrigt skänker jag aldrig pengar till till tiggare, och när jag får en "tiggarlapp" med en bild på någons CP-barn snor jag gärna bilden med mig, hade en samling förut men nu brukar jag bli utskälld om dom inte får tillbaka lappen, så jag river skiten mitt framför ögonen på horungarna och säger att dom ska söka stöd och sluta bedra folk.

Edit: nej det skulle jag aldrig göra, men jag ger dom inte ett enda öre iaf. De kan snatta om de behöver mat eller gå till stadsförvaltningen om de behöver pengar.
Senast redigerad av Doug.Wilson 2012-08-08 kl. 12:17.
Citera
2012-08-08, 12:26
Medlem
EttAnvandarnamns avatar
Nu har jag inte den blekaste om vad en tiggare drar in i timmen i snitt, men drar han in mer än 200kr/timmen så förlorar han på den här dealen.
Personligen tror jag de flesta snittar under 200kr/timmen, plus att det är en trygghet med en fast grund på 100 spänn, så visst är det väl bra för tiggarna!
Citera
2012-08-08, 12:52
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doug.Wilson
Snart är det väl okej att rekrytera till- och beskatta prostitution också då.

För övrigt skänker jag aldrig pengar till till tiggare, och när jag får en "tiggarlapp" med en bild på någons CP-barn snor jag gärna bilden med mig, hade en samling förut men nu brukar jag bli utskälld om dom inte får tillbaka lappen, så jag river skiten mitt framför ögonen på horungarna och säger att dom ska söka stöd och sluta bedra folk.

Edit: nej det skulle jag aldrig göra, men jag ger dom inte ett enda öre iaf. De kan snatta om de behöver mat eller gå till stadsförvaltningen om de behöver pengar.
Nej staten skulle tyvärr aldrig tillåta prostitution eftersom våra styrande har en moral som passar in på 1800-talet, så Sverige kommer tyvärr inte bli civiliserat nog för att tillåta människor att göra sitt eget val.

Jag ser inget problem med det här, de som är så korkade att de skänker till tiggare får skylla sig själva.
Citera
2012-08-08, 13:00
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perris
Fantastisk idé på min ära! Nästan lite som ett konstverk, hela fadderullan. Fast frågan är om tiggare verkligen drar in över 100 spänn i timmen från folk, de gummor man ser på stan med klumpfot, magmask och sura uppstötningar brukar ju ha allt annat än välfyllda McDonaldsmuggar.

/perris

Tillräckligt många är blåögda så det förslår. Givetvis plockar tiggarna ur pengarna ur koppen, ligger det redan 50-100 kronor i växel däri så lär ingen stoppa i något, 3-4 kronor däremot då ser det fattigt ut.
Citera
2012-08-08, 13:22
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Tillräckligt många är blåögda så det förslår. Givetvis plockar tiggarna ur pengarna ur koppen, ligger det redan 50-100 kronor i växel däri så lär ingen stoppa i något, 3-4 kronor däremot då ser det fattigt ut.
Jo det förstås. Men kan ändå tycka att det är lite märkligt att så många skulle skänka skrammel till tiggare. Händer ytterst sällan att man ser någon som slänger i något. Personligen tröttnade jag för länge sedan. Förutom när man blir dragspelsrånad i kollektivtrafiken och kastar i en spänn bara för att bli av med ledmotivet till gudfadern på repeat tills helvetet öppnar sig.

/perris
Citera
2012-08-08, 13:45
Medlem
Lajvaiskogens avatar
Hittade denna förut när man surfade lite:

http://www.resume.se/nyheter/reklam/2012/08/08/annonserar-efter-tiggare/
Citera
2012-08-08, 13:50
Medlem
Jag blundar för såna saker det är bara skojare och bedragare som håller på med sådant!
Citera
2012-08-08, 14:29
Medlem
mrshylocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Nej staten skulle tyvärr aldrig tillåta prostitution eftersom våra styrande har en moral som passar in på 1800-talet, så Sverige kommer tyvärr inte bli civiliserat nog för att tillåta människor att göra sitt eget val.

Jag ser inget problem med det här, de som är så korkade att de skänker till tiggare får skylla sig själva.

Prostitution är helt legalt i Sverige. Dags och vakna?
Citera
2012-08-08, 14:38
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrshylock
Prostitution är helt legalt i Sverige. Dags och vakna?
Fast det är olagligt att köpa eftersom vi har sinnesjuka morallagar.ö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in