• 2
  • 3
2012-10-11, 11:01
Medlem
Gosifs avatar
Jag tycker personligen att det har blivit mindre chans att vinna ens 30kr sen dem höjde med fem kronor. På arbetet har jag och kollegor sammanlagt köpt 24 lotter under några veckors tid som är köpta hos olika spelombud. Samtliga har varit nitlotter.. Helt sjukt.
Citera
2014-02-14, 22:34
Medlem
Förr i tiden så vann man ju på var och varannan lott, 25, 50, 70 och 100 kr och så slutade det upp att man tappade totalt 25 kr eftersom man bytte alltid in vinsten mot nya lotter.
Men nu vinner man ju fan aldrig, jag skrapar Triss på mobilen, jag vann 30 kr idag på mitt 6e försök totalt på mobilen, sen en nitlott på den vinst inlämningen givetvis.
Citera
2014-02-14, 23:33
Medlem
Spargrizs avatar
Skrapat en triss i månaden Senaste året. 12 lotter. 4 vinster, 3 30 kr och en 90 kr. Allting är inte riggat gott folk. Man kan ha otur med.
Citera
2014-02-14, 23:44
Medlem
anonymidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummiankafb
Det finns ganska mycket som talar emot dig med, en användare med 10.000 inlägg som snabbt går in och förklarar hur fel någon som ifrågasätter staten har är extremt underligt.

1) Jaså? Hur menar du att dom skulle behöva vara det? Jag skulle säga att det är max en eller 2 av dom som har koll på hur många lotter som trycks, och hur vinsterna fördelas, som kan gå in och kolla det (som ju måste vara någon typ av kodsnutt som styr trycket)
Du vet, man ser inte hur många vinster det är när dom går från trycket.
2) Staten har ingen inbyggd, ärvd trovärdighet.
3) Varför inte? För att dom kan. Mycket vill ha mer.
4) Det låter säkert, högerhanden kontrollerar vad vänsterhanden gör.

Det är extremt enkelt att kontrollera, ett slumpmässigt utvalt sample på så lite som 100 lotter räcker för att göra en helt okej approximation på hur stor andel av lotterna som har vinst. Vilken lirare som helst med lite statistikkunskaper kan testa det.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in