Hej, har läst massor av att människor går upp i vikt av lyrica, är det pga själva substansen eller är det för att man får mera aptit? Jag har själv gått upp 5 kg Tacksam för svar.
[quote=Slingshot]Lyrica binder vätska i kroppen plus aptitökningen gör sitt.[/QUOTE
Okej, gäller det alla eller är det från person till person? jag har bara fått cravings men äter lika mycket. Blir sugen på tex Oliver och sånna konstiga saker.
någon som vet nån medicin som är snarlik som lyrica som man inte går upp i vikt av?
Mår jättedåligt av detta. Har haft bulimi i flera år och går ändå upp.
När ja började med lyrica gick ja upp från en vältränad slimmad 76kg till en fet 98kg på ett år.
Har slutat med lyrica och rasar i vikt.
Jag kunde vakna mitt i natten och trycka i mig hala kylskåpet typ och när man äter känner man inte att man är mätt.
Fick reductil 15mg och gick ner från 98-70kg på 3 månader. alla trodde jag börjat ta tjack. Kände ett tag efter att kroppen tog stryk av det som fan. Muskler och allt försvann så bygger nu igen men det kommer snabbt då jag styrketränat sen 8an till och från och boxats plus lite savate (fransk kickboxning)
Men hu! Är det därför... fan! Jag står på 2x50mg för nervsmärta och det enda jag har märkt är att jag mår skitdåligt om jag glömmer att ta dem eller att hämta ut på apoteket. Men att bli vattenfet också, blä. Jag skulle gärna vilja sluta med dem men med tanke på hur illa jag mår av att glömma ta dem så känns det svårt. Nån som vet vad jag ska be läkaren sätta in istället? Pallar inte smärta heller, kan inte jobba då. Urindrvande inköp blir det iallafall.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!