• 1
  • 2
2012-08-21, 23:40
Medlem
Civile99s avatar
Ursäkta men är dina föräldrar helt pantade i huvudet som har anlitat en mäklare och betalat 45k för det när ni så sålde huset inom familjen och hade kunnat strunta helt i den kostnaden.
Citera
2012-08-21, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civile99
Ursäkta men är dina föräldrar helt pantade i huvudet som har anlitat en mäklare och betalat 45k för det när ni så sålde huset inom familjen och hade kunnat strunta helt i den kostnaden.

Nej, de har inte betalat någon mäklare! enbart fått det värderat! vi var ju tvungna att få fram en värdering så en fiktiv försäljning med alla kostnader kunde beräknas!

Och, huset såldes inte! utan jag fick det i gåva och betalade min syster 278k för att få fulla äganderätten, det är den summan jag anser är felräknad och för hög!
Citera
2012-08-23, 22:17
Medlem
Civile99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikolino
Nej, de har inte betalat någon mäklare! enbart fått det värderat! vi var ju tvungna att få fram en värdering så en fiktiv försäljning med alla kostnader kunde beräknas!

Och, huset såldes inte! utan jag fick det i gåva och betalade min syster 278k för att få fulla äganderätten, det är den summan jag anser är felräknad och för hög!

Du borde ha betalat henne 350k (hälften av marknadsvärdet) i och med att du fick huset i gåva så att dina föräldrar inte behövde betala någon skatt vid överlåtandet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in