2012-08-06, 00:20
Medlem
avskum1982s avatar
Har aldrig gjort detta, men var riktigt sugen förut då chipsen var brända och oljiga, så vilka grönsaker är goda att dippa? Och med vilken dipp (dvs chips dipp smakerna).
De enda jag kan tänka på är gurka och morot. Vilka mer finns det som går att dippa som är "hårda" så att säga, inte isbergssallad eller så.

Har blivit så besviken de senaste åren på chipsen. Antingen är de brända eller smakar gammal olja. Så lite ombyte behövs.
Försöker inte vara nyttig eller så, utan bara testa något nytt.
Citera
2012-08-06, 00:26
Medlem
untrust-uss avatar
Selleri! personligen älskar jag vitlöksdip <3
Citera
2012-08-06, 00:28
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskum1982
Har aldrig gjort detta, men var riktigt sugen förut då chipsen var brända och oljiga, så vilka grönsaker är goda att dippa? Och med vilken dipp (dvs chips dipp smakerna).
De enda jag kan tänka på är gurka och morot. Vilka mer finns det som går att dippa som är "hårda" så att säga, inte isbergssallad eller så.

Har blivit så besviken de senaste åren på chipsen. Antingen är de brända eller smakar gammal olja. Så lite ombyte behövs.
Försöker inte vara nyttig eller så, utan bara testa något nytt.

Cool story broh.
OnT: squash

Hejdå

//Crimson
Citera
2012-08-06, 00:30
Medlem
Blomkål är gott att dippa.
Citera
2012-08-06, 00:31
Medlem
s-koops avatar
Gurka och morot är riktigt gott. Ända jag har ätit så kan inte ge några andra förslag tyvärr. Vitlöks dipp eller sour cream dipp är fint till.
Citera
2012-08-06, 00:32
Medlem
Urijahs avatar
Morötter och gurka + Tortilla-dip är as gott. Sedan ska jag inte påstå att jag äter det ofta, men det är gott.
Citera
2012-08-06, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urijah
Morötter och gurka + Tortilla-dip är as gott. Sedan ska jag inte påstå att jag äter det ofta, men det är gott.

Yes! Tortilla dippan är bäst!
Citera
2012-08-06, 00:45
Medlem
avskum1982s avatar
Ah, blomkål hade jag helt glömt bort!
Får testa selleri också, tror inte jag ätit det förut faktiskt.

Tror jag gör så här med dippen:
En dill dipp, vilket är min favorit, sen en tortilla dipp och testar. Kanske även en fresh island dipp.
Citera
2012-08-06, 01:03
Medlem
Fittigs avatar
Jag gillar bara morot, helst i vitlöksdipp.

Kan avråda från Gurka, Paprika och andra "vattniga" grönsaker. Torra och knapriga grönsaker är lämpligast att dippa med.
Citera
2012-08-07, 22:08
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittig
Jag gillar bara morot, helst i vitlöksdipp.

Kan avråda från Gurka, Paprika och andra "vattniga" grönsaker. Torra och knapriga grönsaker är lämpligast att dippa med.

Håller inte alls med dig tycker att gurka funkar utmärkt att dippa med.
Sen håller jag med om att det smakar bäst med vitlök!

/Mvh
Citera
2012-08-08, 01:23
Medlem
Jag har aldrig varit en chipsatare men minns att jag blev helt sald forsta gangen jag dippade morotter i tortilladipp. Har nog provat de flesta gronsaker med olika dipper.

Morot, gurka, minimajs och rod/vidkal ar helt klart favoriterna.

Nagon som vet om dippen med namnet american/americana finns kvar idag? Vet att den fanns for 10-15 ar sedan men minns inte om det var estrella eller olw som gjorde den
Citera
2012-08-08, 08:26
Medlem
imperatrixs avatar
Jag tycker svamp är gott att dippa, kanske dock inte räknas som en grönsak. Och broccoli, med guacamole som dip.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in