2012-08-06, 00:07
Medlem
POMJUP53s avatar
Piracetam/Nootropil är en så kallad "smart drug" som förbättrar minne med mera. I Sverige är den receptbelagd och går under namnet Nootropil, endast godkänd för muskelryckningar.

Jag blev intresserad och har läst mycket gott om substansen över internet och blev lite snopen när det inte fanns nån offieciell tråd här på flashback. Fanns knappt nån info alls utan bara enstaka korta trådar där inte så mycket framgick.

Fakta på wikipedia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Piracetam

Fyll gärna på med fakta och erfarenheter. Även vart det inhandlas lättast och billigast.

Edit: Mod får gärna sammafoga trådarna om så önskas så vi har lite mer samlad info.
Senast redigerad av POMJUP53 2012-08-06 kl. 00:12.
Citera
2012-08-06, 01:20
Medlem
All info du behöver:
http://www.longecity.org/forum/forum/6-supplements/

Pramiracetam är starkare. Bara att köpa på Ebay.
Citera
2012-08-06, 01:25
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av five.
All info du behöver:
http://www.longecity.org/forum/forum/6-supplements/

Pramiracetam är starkare. Bara att köpa på Ebay.
Ska ta en titt.

Jag utgår från att du använder dig av substansen själv? Vore kul om du kunde ge en liten resumé och hur det har påverkat ditt vardagliga liv.
Citera
2012-08-06, 01:42
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POMJUP53
Piracetam/Nootropil är en så kallad "smart drug" som förbättrar minne med mera. I Sverige är den receptbelagd och går under namnet Nootropil, endast godkänd för muskelryckningar.

Jag blev intresserad och har läst mycket gott om substansen över internet och blev lite snopen när det inte fanns nån offieciell tråd här på flashback. Fanns knappt nån info alls utan bara enstaka korta trådar där inte så mycket framgick.

Fakta på wikipedia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Piracetam

Fyll gärna på med fakta och erfarenheter. Även vart det inhandlas lättast och billigast.

Edit: Mod får gärna sammafoga trådarna om så önskas så vi har lite mer samlad info.

Någon som vet varför?
När staten motiverar "sin" ställning mot psykoaktiva molekyler brukar min skrattläpp få eget liv eftersom texten oftast ser ut att vara skriven av en jurist som avskärmat sig från ämnet och verkligheten överlag den stunden beslut fattades. I ren och skär okunskap allt som oftast eftersom alla födda innan 1980 med en politisk inriktning på byråkrati inte kan ett ord fackengelska.
Citera
2012-08-06, 15:49
Medlem
GAnJaLoViNgs avatar
Fick också nys om detta för ett par dagar sedan och har beställt hem två 60 pack med 800mg får se hur bra det fungerar, verkar ju väldigt intressant.
Citera
2012-08-06, 16:57
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAnJaLoViNg
Fick också nys om detta för ett par dagar sedan och har beställt hem två 60 pack med 800mg får se hur bra det fungerar, verkar ju väldigt intressant.
Perfekt.

Vill inte vara petig men vore kul om du kunde skriva vart du köpte så vi andra kan ta del av det. Sen återkom självklart med en liten update hur det går för dig.
Citera
2012-08-06, 17:45
Medlem
bilens avatar
jag har testat detta förr, tog det varje dag i ett halvår ungefär. märkte ingen skillnad alls så ha inga höga förhoppningar

det funkar dock bra att boosta CS droger, och man blir inte bakis dagen efter alkohol. iaf för mig
Citera
2012-08-06, 20:05
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bilen
jag har testat detta förr, tog det varje dag i ett halvår ungefär. märkte ingen skillnad alls så ha inga höga förhoppningar

det funkar dock bra att boosta CS droger, och man blir inte bakis dagen efter alkohol. iaf för mig
Okey det var en av mina funderinger, hur det här fungerar tillsammans med andra sorts droger. Alltså inte blanda men om man kör Piracetam på heltid ska man då skippa sina "knark"-dagar eller dom påverkar inte varandra? Tänkte så man inte går och dör på kuppen.
Citera
2012-08-06, 21:59
Medlem
GAnJaLoViNgs avatar
Citat:
Perfekt.

Vill inte vara petig men vore kul om du kunde skriva vart du köpte så vi andra kan ta del av det. Sen återkom självklart med en liten update hur det går för dig.

Bor inte i sverige så vet ej om det gynnar dig att nämna sidan men vill du ha den så skicka pm, har inte fått hem det än men ska uppdatera så fort jag har det hemma!
Känner personligen att jag verkligen behöver de effekterna Piracetam ger då jag känner att efter 2-3 års sporadiskt användande av droger och alkohol faktiskt har gett negativ effekt på mitt minne och humör osv.
Citera
2012-08-06, 22:01
Medlem
GAnJaLoViNgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bilen

Det finns ju olika doseringar som du kan prova om du inte får effekt även att sluta en vecka sedan gå på igen ska tydligen kicka igång det.
Citera
2012-08-07, 23:59
Medlem
Citat:
Ska ta en titt.

Jag utgår från att du använder dig av substansen själv? Vore kul om du kunde ge en liten resumé och hur det har påverkat ditt vardagliga liv.

Substansen har ingen som helst rus eller kännbar effekt. Den är typ som vitamin eller omega 3, du känner inte någon skillnad på dagar du tar substansen, och dagar du inte gör det. Personligen använder jag den tillsammans med andra nootropica samt Ritalin under tunga studieperioder. Mitt studieresultat har gått upp. Kan inte tillskriva just Pramiracetam den framgången dock. Jag tänker iaf fortsätta använda det då det är billigt och kan bidra till ökad tankeförmåga, om än subtilt.

Är din avsikt något annat än subtil, eventuellt ökad förmåga på högskola eller liknande så slänger du pengarna i sjön. Substansen kommer inte göra dig smartare. Den hjälper dig komma ihåg saker lättare vid långa tentapluggspass.
Senast redigerad av five. 2012-08-08 kl. 00:05.
Citera
2012-08-08, 15:27
Medlem
GAnJaLoViNgs avatar
Fick hem min beställning idag, tog för ungefär 1 timme sedan en dos på 1600mg och måste säga att jag känner av en subtil men ändå märkbar effekt, ljus är skarpare ljud låter annorlunda och jag känner mig lätt i huvudet skum känsla. Uppdaterar om jag märker av nått mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in