2012-08-05, 20:14
Medlem
Tjena, jag köpte nyligen en Asus g75vw och funderar på att köpa en väska till den, och då undrar jag om någon har några bra tips på väskor till den, eller om vilken som helst i 17-18"klassen funkar.
Tack på förhand!
Citera
2012-08-05, 20:23
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kanske denna väska? -> http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617967
Citera
2012-08-05, 20:33
Medlem
Den ser helt okej ut, dock är kompatibiliteten 0.2cm för låg, tror du att det gör någon märkbar skillnad eller brukar sådant skrivas i underkant för att man inte ska vänta sig för mycket?
Låter som en ganska dum fråga nu när jag tänker efter, men har aldrig handlat grejer till laptop tidigare så jag har faktiskt ingen aning om sådant...
Citera
2012-08-05, 20:39
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlejsMedKeps
Den ser helt okej ut, dock är kompatibiliteten 0.2cm för låg, tror du att det gör någon märkbar skillnad eller brukar sådant skrivas i underkant för att man inte ska vänta sig för mycket?

Är lite frågande här vad du menar, men menar du att väskan är för stor för din bärbara dator? Det ska finnas lite spelrum i väskan då du även ska medtaga te.x strömadaptern och kanske en trådlös mus.

Ett annat tips är om du har i din stad en välsorterad väskbutik. Där kan man även fynda en bra och rymlig väska för en bra peng.
Citera
2012-08-05, 20:47
Medlem
Syftade mer på att datorn är för stor, utrymmet i väskan verkar vara 5cm högt, och datorn är 5,2cm hög, tror du att det blir ett problem?
Citera
2012-08-05, 20:50
Medlem
mask.i.ns avatar
Vad för typ av väska vill du ha? En sådan som CyrusGNetWork länkade? Eller en med två axelband så att säga?
Citera
2012-08-05, 21:28
Medlem
En sådan som han länkade här tidigare är det nog jag ska ha, har redan en helt okej ryggsäck, fast den är i minsta laget att dra runt datorn med då det är en stor modell, dessutom känns det tryggare med en "hängväska", eller hur jag ska uttrycka det.
Citera
2012-08-05, 23:19
Medlem
mask.i.ns avatar
Citat:
En sådan som han länkade här tidigare är det nog jag ska ha, har redan en helt okej ryggsäck, fast den är i minsta laget att dra runt datorn med då det är en stor modell, dessutom känns det tryggare med en "hängväska", eller hur jag ska uttrycka det.
Ok, vill du ha plats för mycket annat? Dokument, mus, musmatta etc.
Citera
2012-08-05, 23:31
Medlem
Nej det behöver inte vara plats till annat, det räcker med att datorn går i, här är måtten på den för övrigt, borde nog ha radat upp dem från början; BxDxH = 41.5cm, 32cm, 5,2cm.
Tittar lite på den här atm http://bit.ly/PZda7U, den verkar billig och bra, har dock svårt att hitta måtten på den...
Citera
2012-08-05, 23:47
Medlem
mask.i.ns avatar
Eller kanske denna, står att den är för 17,4 tum!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=608531
Citera
2012-08-06, 00:13
Medlem
Jo det stämmer, fast den är dock för låg, 45mm medans datorn är 52mm, tror du att det blir ett problem eller att den kommer gå i i alla fall?
Citera
2012-08-06, 10:16
Medlem
mask.i.ns avatar
Citat:
Jo det stämmer, fast den är dock för låg, 45mm medans datorn är 52mm, tror du att det blir ett problem eller att den kommer gå i i alla fall?
Aj fan, då går det nog inte :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in