• 1
  • 2
2012-08-05, 16:52
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PublicTopix
Hade för mig att ams-snubben sa något om att det var kalendermånaderna som gällde, eller drömde jag bara det?

Det stämmer inte. Första gången väljer man datum själv. Blir du inskriven den 5:e så kan du välja en kort period (tex 5/7-14/7) eller en hel månad( 5/7-4/8). Om du väljer en kort period så kommer det bara bli en engångshändelse, sedan blir det 30 dagar. Vilket i detta fallet innebär 15/8-14/9 nästa gång, och så rullar det på.

Väljer du en månad med en gång, så kommer det alltid bli den 5:e dagen i en viss månad till den 4:e dagen kommande månaden.
Citera
2012-08-05, 17:02
Medlem
Stämmer inte, kan fyllas i precis som man behagar.
Däremot så får man inte byta datum för varje blankett, dvs. hade man från den 1a till den sista för förra månaden på förra blanketten, så måste det mönstret följa på efterföljande blanketter.
Citat:
Ursprungligen postat av Gh0sted
Så om det är TS första blankett kan den fyllas i precis som TS själv vill, är det däremot inte den första blanketten måste den följa samma datums-mönster som den föregående blanketten.

Saken är den att jag tog emot endast en betalning. Sedan så började jag plugga. Nu skall jag ta emot allmosa igen. Hade alltså en paus.
Citera
2012-08-05, 17:27
Medlem
Gh0steds avatar
Citat:
Saken är den att jag tog emot endast en betalning. Sedan så började jag plugga. Nu skall jag ta emot allmosa igen. Hade alltså en paus.
Efter pausen följer en blank blankett, så bortse ifrån pausen då det är en ny tidsperiod.
Citera
2012-08-05, 19:36
Medlem
Nu skall jag skriva i "Clearingnummer" och "kontonummer". Kontonumret har jag, men jag är inte helt säker på clearingnumret.

Hittade en gammal blankett som morsan använt till att sätta pengar på kontot.
Vilket nummer är nu clearingnumret?
Hur många siffror?

Swedbank.
Citera
2012-08-05, 19:39
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Nu skall jag skriva i "Clearingnummer" och "kontonummer". Kontonumret har jag, men jag är inte helt säker på clearingnumret.

Hittade en gammal blankett som morsan använt till att sätta pengar på kontot.
Vilket nummer är nu clearingnumret?
Hur många siffror?

Swedbank.

Swedbanks clearingnummer består alltid av fyra eller fem siffror. Börjar clearingnumret med en 8 ska du ange fem siffror annars ange fyra siffror.
Citera
2012-08-05, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Swedbanks clearingnummer består alltid av fyra eller fem siffror. Börjar clearingnumret med en 8 ska du ange fem siffror annars ange fyra siffror.

kan jag inte se det om jag loggar in på internetbanken?
Har loggat in.
Var ser man det?
Citera
2012-08-05, 19:49
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
kan jag inte se det om jag loggar in på internetbanken?
Har loggat in.
Var ser man det?

Nu har jag inte Swedbank, så vet inte hur det ser ut när du är inloggad. Men ser du inte något i stil med "Kontoöversikt"? Så att du kan se dina konton och respektive kontonummer.
Citera
2012-08-05, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Nu har jag inte Swedbank, så vet inte hur det ser ut när du är inloggad. Men ser du inte något i stil med "Kontoöversikt"? Så att du kan se dina konton och respektive kontonummer.

Jo, men jag ser inte clearingnumret, bara mitt kontonummer.
Clearingnumret är bankens nummer tror jag.
Kanske hittade det nu på gamla blanketten. Det står innan kontonumret fast utan "-x" delen.
Den vet jag dock sedan tidigare.
8xxx-x
Citera
2012-08-05, 19:54
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Jo, men jag ser inte clearingnumret, bara mitt kontonummer.
Clearingnumret är bankens nummer tror jag.
Kanske hittade det nu.
8xxx-x

Då var det precis som jag sa tidigare, börjar det på en 8:a så är clearningsnumret 5 siffror. Varav den sista är en kontrollsiffra (siffran efter -)
Citera
2013-01-21, 15:27
Medlem
KattPerssons avatar
Lånar tråden lite! Skrev in mig på af för ca 3 månader sen, exakt dag vet jag ej, ska nu fylla i perioden som jag begär ersättning för. Ska jag skriva från dagen jag skrev in mig till idag?
Edit: 26e oktober skrev jag in mig, måste jag vänta tills det gått 3 månader?
Senast redigerad av KattPersson 2013-01-21 kl. 15:40.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in