2012-08-14, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Vilket även bekräftas av en gammal artikel från 2008:
http://www.expressen.se/halsa/har-ha...x-pa-stranden/

Undrar hur folk runtomkring reagerar och vem som tar hänsyn till vem. Hur mycket ser man egentligen av de som har sex där?

Alla är där på samma villkor, de som tar sig ut dit gör det av en anledning.. Respekt är A och O, man får titta men absolut inte röra utan tillåtelse. Om inte annat kan man ju bara hänga där och sola naken, är väldigt fint. Känner man för att ta det ett steg vidare så finns det goda möjligheter, och som sagt så kommer ingen tycka det är konstigt eller döma någon.
Citera
2012-08-14, 19:16
Bannlyst
Tål att tänka på om honan vill, men ringer nån jävel och det inte är privat mark kan det bli rätts-sak.
Citera
2012-08-15, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipaluk
Tål att tänka på om honan vill, men ringer nån jävel och det inte är privat mark kan det bli rätts-sak.

Oroa dig inte ..
Citera
2012-08-15, 15:44
Medlem
Citat:
Det kan hetta till när man är nästa naken och att pippa på en vanlig badstrand är vanligen olämpligt. Men hur är det på nakenbad, eller någon annan lämpligare plats ute, finns det några där man får bränna på, utan risk att anmälas, är det bara på privata tomter utan insyn?

Vet inte exakt vad lagen säger om detta men efter att ha knullat ett antal gånger på officiella nakenbad så vet jag iaf att ingen verkar ta illa upp av det, alltså är det ingen som anmäler det heller. Nu har jag vid de tillfällena alltid valt ett lite halvdiskret ställe, inte bankat på ute på den öppna stranden inför allas ögon, men folk har passerat och inte alls tagit illa upp.

Det funkar faktiskt tvärtom på nakenbad, det är gott om fluktare/runkare, så även när du drar igång i ett lite undanskymt ställe så får du snart nog någon som står en liten bit bort och rycker i snabeln...
Citera
2012-08-15, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpmaster
Vet inte exakt vad lagen säger om detta men efter att ha knullat ett antal gånger på officiella nakenbad så vet jag iaf att ingen verkar ta illa upp av det, alltså är det ingen som anmäler det heller. Nu har jag vid de tillfällena alltid valt ett lite halvdiskret ställe, inte bankat på ute på den öppna stranden inför allas ögon, men folk har passerat och inte alls tagit illa upp.

Det funkar faktiskt tvärtom på nakenbad, det är gott om fluktare/runkare, så även när du drar igång i ett lite undanskymt ställe så får du snart nog någon som står en liten bit bort och rycker i snabeln...
Jag misstänker att man ska undvika att ha barnfamiljer i närheten.
Citera
2012-08-15, 16:11
Medlem
Citat:
Jag misstänker att man ska undvika att ha barnfamiljer i närheten.

Absolut! Nu har jag faktiskt aldrig en enda gång sett en barnfamilj på ett nakenbad men skulle det hända så skulle jag se till att vara långt från dem innan jag drar igång något snusk.
Citera
2012-08-15, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DexterWarden
Det är så löjligt det här. Hela vårt samhälle med all reklam, mode, parfymer, etc, är ett enda stort sexualiserande av vår natur. Det är smått ironiskt att det är olagligt att ha sex ute. Det borde så klart vara socialt oacceptabelt, men att lagen går in där och arresterar en man och en kvinna som har sex medan det hänger en affisch på busshållsplatsen bredvid med en halvnaken kvinna som vill sälja ett nytt linne ... Ja, tillåt mig skratta.

Det är det inte.
Citera
2012-08-15, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpmaster
Absolut! Nu har jag faktiskt aldrig en enda gång sett en barnfamilj på ett nakenbad men skulle det hända så skulle jag se till att vara långt från dem innan jag drar igång något snusk.
Ah jag tänkte nog mer på vanliga bad eller i naturen.
Citera
2012-08-16, 15:43
Bannlyst
Är det lätt att hitta men risk att det tas bilder i smyg eller öppet?
Citera
2012-08-16, 16:56
Medlem
DarkBoyIsWhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Det där var fanimej ingen dum analys. Precis allt sexualiseras. Det ska pratas om sex överallt, sex skall antydas i tid och otid och det skall säljas och marknadsföras med sexuella anspelningar etc etc...
Detta stör mig inte nämnvärt. När sexualitetens mest basala och grundläggande aktivitet - samlaget - blir till något tabubelagt och fult så blir jag en smula förvirrad.

Citat:
Ursprungligen postat av DexterWarden
Det är så löjligt det här. Hela vårt samhälle med all reklam, mode, parfymer, etc, är ett enda stort sexualiserande av vår natur. Det är smått ironiskt att det är olagligt att ha sex ute. Det borde så klart vara socialt oacceptabelt, men att lagen går in där och arresterar en man och en kvinna som har sex medan det hänger en affisch på busshållsplatsen bredvid med en halvnaken kvinna som vill sälja ett nytt linne ... Ja, tillåt mig skratta.
Härligt att se ironin i samhället.
Citera
2012-08-17, 16:59
Bannlyst
Liggerunderlag på Kärsön frånsett den man ska ligga med, är det berg eller vad, något skönt att ligga på, vad ska man ta med sig?

Citat:
Stockholm/Kärsön. Badet är ett spontant nakenbad på en udde i norra delen av Kärsön i Mälaren nära Drottningholms slott. Klippbad som inte är anpassat för småbarn. Inga toaletter, soptunnor eller dricksvatten finns.

Hitta dit: Buss från Brommaplan mot Drottningholm till Brostugan på Kärsön. Det finns även parkeringsplats vid kaféet. Nakenbadet ligger drygt en kilometer norrut från Brostugan.

Se upp för skit, piss och skräp?
Senast redigerad av Pipaluk 2012-08-17 kl. 17:10.
Citera
2013-05-03, 17:47
Medlem
megalodons avatar
Undrar lite när "säsongen" på Kärsön börjar. Brukar det vara någon där redan nu de första fina dagarna i maj, eller är det efter midsommar som gäller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in