Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-08-04, 13:35
Medlem
Crozzs avatar
Hej på er,

Jag köpte min nya macbook air 13" för någon månad sedan. Jag är helt ny till Mac men jag är jätte nöjd så här långt och det har gått snabbt att lära sig. När jag köpte datorn fick jag med ett presentkort på 700 kr att handla för i Appstore. Jag undrar om ni har några tips på vad man ska spendera dom pengarna på.

Jag ska förhoppningsvis plugga till civilingenjör nu till hösten så kanske nån App som kan vara till hjälp där? Det kan vara vad som helst dock. Kom med förslag!

Tack på förhand.
Citera
2012-08-04, 14:37
Medlem
PigerVetuss avatar
Det bästa är nog om du kollar runt själv i Apples utbud. Då hittar du säkert en del saker som kan vara intressanta för just dig. Sedan kan du ju alltid fråga här på Flashback om erfarenheter av det som du tror kan vara någonting att ha.
Citera
2012-08-04, 14:59
Medlem
Crozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PigerVetus
Det bästa är nog om du kollar runt själv i Apples utbud. Då hittar du säkert en del saker som kan vara intressanta för just dig. Sedan kan du ju alltid fråga här på Flashback om erfarenheter av det som du tror kan vara någonting att ha.

Okej,

någon som har erfarenhet av MathsStudios eller något annat matte hjälpmedel? Värt pengarna eller ska man satsa på ett stort program som typ Wolframs Mathematica?
Citera
2012-08-04, 15:13
Medlem
unlimitedescapisms avatar
Kommer du inte fram till något du vill ha ev lider av beslutsångest kan du ju alltid ge det till mig...
Nehedå, du kommer nog på någonting. Det finns en del roliga spel där... relativt billiga också. Kolla in Trials-spelen t ex. De brukar vara ganska bra tidsfördriv.
Citera
2012-08-04, 15:40
Medlem
Crozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unlimitedescapism
Kommer du inte fram till något du vill ha ev lider av beslutsångest kan du ju alltid ge det till mig...
Nehedå, du kommer nog på någonting. Det finns en del roliga spel där... relativt billiga också. Kolla in Trials-spelen t ex. De brukar vara ganska bra tidsfördriv.

Jag har ett gäng spel på steam så det ska nog kunna underhålla mig ett tag.

Haha allvarligt talat jag hittar typ ingenting som jag kan se mig själv använda.
Citera
2012-08-04, 16:21
Medlem
unlimitedescapisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crozz
Jag har ett gäng spel på steam så det ska nog kunna underhålla mig ett tag.

Haha allvarligt talat jag hittar typ ingenting som jag kan se mig själv använda.
Köp den där Endomondo Sports Tracker, pro version? Mountain Lion-uppdateringen?
Citera
2012-08-06, 21:40
Medlem
Istudiez Pro
Iwork

Sen om du råkar äga en Iphone eller Ipad, då skulle jag rekomendera Office paketet som är anpassad till Ipad.
Citera
2012-08-06, 22:51
Medlem
Citat:
Hej på er,

Jag köpte min nya macbook air 13" för någon månad sedan. Jag är helt ny till Mac men jag är jätte nöjd så här långt och det har gått snabbt att lära sig. När jag köpte datorn fick jag med ett presentkort på 700 kr att handla för i Appstore. Jag undrar om ni har några tips på vad man ska spendera dom pengarna på.

Jag ska förhoppningsvis plugga till civilingenjör nu till hösten så kanske nån App som kan vara till hjälp där? Det kan vara vad som helst dock. Kom med förslag!

Tack på förhand.
700 spänn i App Store? Jag hade salt det för 600 spänn och lagt pengarna pa nagot annat. Köpa för köpandets skull blir sällan bra.
Citera
2012-08-06, 22:54
Medlem
Crozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejnej
Istudiez Pro
Iwork

Sen om du råkar äga en Iphone eller Ipad, då skulle jag rekomendera Office paketet som är anpassad till Ipad.

Istudiez Pro verkar intressant. Office paketet äger jag redan och det känns som att iWork är typ samma fast Apples variant?

Tack för tipsen!
Citera
2012-08-06, 22:55
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Istudiez Pro verkar intressant. Office paketet äger jag redan och det känns som att iWork är typ samma fast Apples variant?

Tack för tipsen!

Har du Office så tycker jag inte att du skall köpa works faktiskt.
Citera
2012-08-06, 22:56
Medlem
Crozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bayes
700 spänn i App Store? Jag hade salt det för 600 spänn och lagt pengarna pa nagot annat. Köpa för köpandets skull blir sällan bra.

Det är tyvärr redan på mitt konto.
Citera
2012-08-06, 22:59
Medlem
Citat:
Hej på er,

Tack på förhand.
Gör inte som jag gjorde bara. Fick 650 kr tillgodo när jag köpte min macbook förra året men förutom pages blev det bara små billiga iphone appar för hela slanten. Apparna köpte jag efterhand och jag hade inte lidit av att betala de där 7 kronorna varje gång. Det hade varit mycket roligare med nått större dyrare program som jag annars inte lyxat till det med, typ någon bra gps app.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in