2016-01-25, 11:26
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Att nämna Velvet Underground som legendariskt är ju inte så märkvärdigt. Det rör sig om ett väldigt banbrytande band som har släppt flertalet älskade skivor. Att nämna Green Day och Jack White som legendarer men inte Van Halen och Mötley Crüe får mig dock att klia mig på huvudet.
Senast redigerad av TheNarrowMargin 2016-01-25 kl. 11:29.
Citera
2016-01-25, 11:28
Medlem
Kiss ligger ganska högt upp på min lista från ett musikaliskt perspektiv. Avskyr Van Halen.
Citera
2016-01-25, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Att nämna Velvet Underground som legendariskt är ju inte så märkvärdigt. Det rör sig om ett väldigt banbrytande band som har släppt flertalet älskade skivor. Att nämna Green Day och Jack White som legendarer men inte Van Halen och Mötley Crüe får mig dock att klia mig på huvudet.

På vilket sätt skulle Mötley Crue vara legendariska! Knappast för sin musik! I så fall mer för sitt privatliv.
Citera
2016-01-25, 11:56
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
På vilket sätt skulle Mötley Crue vara legendariska! Knappast för sin musik! I så fall mer för sitt privatliv.
Skivan Shout At The Devil är en stor 80-talsklassiker inom hårdrocken, oavsett vad folk tycker om bandet i fråga. Men ja, Mötleys privatliv har bidragit till deras legendstatus, tveklöst.
Citera
2016-01-27, 13:44
Medlem
LiberalGuys avatar
Namnde dom tidigare och kan inte fatta hur dessa kan vara legendariska. Att imitera Iggy Pop kan ju inte vara nagot sensationellt. Alla emokids skriker Bauhaus som gudar.

https://www.youtube.com/watch?v=LGl_Cn-H05g
Citera
2016-01-27, 13:55
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalGuy
Namnde dom tidigare och kan inte fatta hur dessa kan vara legendariska. Att imitera Iggy Pop kan ju inte vara nagot sensationellt. Alla emokids skriker Bauhaus som gudar.

https://www.youtube.com/watch?v=LGl_Cn-H05g
Är Bauhaus ett hårdrocksband? Är de inte Goth eller Postpunk eller nåt...
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2016-01-27 kl. 14:00.
Citera
2016-01-27, 13:59
Medlem
LiberalGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Frågan är om Bauhaus är ett hårdrocksband?

Hardrock ar det inte men en mix utav olika rockgenrer. Dom brukar kallas "goth". Men andra har aven lankat heavy metal i traden och liknande om man ska vara petig. Men handlar det om klassisk hardrock aka ACDC typ da forstar jag.
Citera
2016-01-27, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Är Bauhaus ett hårdrocksband? Är de inte Goth eller Postpunk eller nåt...

Du har rätt! Du kan lägga till Indie Rock och New Wave.
Citera
2016-01-27, 15:07
Medlem
The Offspring var kanske inte hårdrock - men det sämsta grungebandet enligt mig. Typiska fejkare och hopplösa låtar.
Citera
2016-01-27, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
The Offspring var kanske inte hårdrock - men det sämsta grungebandet enligt mig. Typiska fejkare och hopplösa låtar.

Offspring är inte grunge utan mer amerikansk surferpunk.
Citera
2016-01-27, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Offspring är inte grunge utan mer amerikansk surferpunk.

Men nog handlade det rätt mycket om att de försökte låta som en uppstekt C-variant av Nirvana eller Mudhoney?
Citera
2016-01-27, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Men nog handlade det rätt mycket om att de försökte låta som en uppstekt C-variant av Nirvana eller Mudhoney?

Hör inte det minsta av negativ mörk emoskit i Offspring. Dom har mer humor och självdistans än t ex Nirvana hade. Räknar dock inte någon av dom som hårdrock.

Ett band jag haft svårt för är The Darkness och allting Tracii Guns (LA Guns bla) gjort är skit. Den mannen är bara en wannabe som försöker kopiera allt Nikki Sixx gör.
Senast redigerad av GatorG 2016-01-27 kl. 15:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in