2012-08-09, 00:04
Medlem
kruxifluxdeluxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Man ser ju t.o.m skillnaden i färgnyans på dom olika oljorna på bilden kan du inte fota dom mot vit bakgrund?
Den till höger är samma skit jag har, fejks men känns som dom funkar är rimligen typ samma skit som Doktorn har får analyserat.

Om du zoomar in bilden så ser du att hatten på smuts ampen är mindre, alltså smalare än den andra. Lite komiskt
2012-08-09, 00:15
Medlem
anonswedens avatar
Ni som fått fakes, se till att klaga hos era shoppar och begär att få något annat istället. Erbjud er att skicka tillbaka skiten. Kom ihåg att inte diskutera dessa shoppar här dock.
2012-08-09, 01:55
Medlem
Nu har vi det bekräftad iaf.. Så illa!!
Hoppas min leverantör gör det rätt för sig och fixar detta. Betalade inte 3k gör att trycka i mig gift. Kräver nog pengarna tillbaka eller annat testo. Sa ju redan vid första stick att nånting var skumt med oljan. Sen att det är underdoserat ug testo i ampsen e en annan sak. Det spelar ingen roll. Jag betala för Galenika och inte nåt annat skit.

Kuk också. Hoppas dom som leverar denna skitbatch hör av sig till kunderna och gör rätt för sig. Ni vet villa ni är.,
2012-08-09, 07:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Areyouserious
Du vill hellre köra malay som innehöll prop och enathe i sin enathe amp än en amp som ska ha 220 eller vad nu analysen visade av rätt ester

Hur stor andel av prop fanns i deras testo E? Batch nr!?
Iofs kör susta e3d och testo E e5d så det känns som skit samma men blir nyfiken.

---

Tycker det är synd att den här Galenika-nojjan kommer drabba dom seriösa paralellimportörer som finns, finns flera säljare jag fortfarande skulle köpa Galenika av utan att tveka för finns ju ett par etablerade killar som inte får sin skit från samma källa som dom här skräpbatcharna är östa ur..
2012-08-09, 09:27
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Killar & tjejer,

Tveka inte att få era prylar analyserade, bättre att vara på den säkra sidan. Har fått en del PM där folk berättat att de blivit riktigt sjuka med tillhörande penicillinkur efter att ha börjat trycka batch 1987 köpt från en vissa aktör.
2012-08-09, 09:41
Medlem
IceDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Killar & tjejer,

Tveka inte att få era prylar analyserade, bättre att vara på den säkra sidan. Har fått en del PM där folk berättat att de blivit riktigt sjuka med tillhörande penicillinkur efter att ha börjat trycka batch 1987 köpt från en vissa aktör.

Du har gjort din del och gjort det bra med analysen bra gjort,jag ska nog analysera med men du det där med aktör behöver du inte skriva det har inget i tråden att göra plus även din aktör har blivit blåst med denna batch...jag skulle gärna vilja veta vad det stod i de där pmen vad för sjukdomar symptom osv dessa tungmetaller ja det är inte äkta galenica men hur ser en analys av äkta galenica ut? alla andra ug labb som är bra oljor tm pr malay tiger ll Diamond inshape phenom ja listan är lång hur mkt bättre analyser får man ut på dom när det kommer till att det är stor chans att bli sjuka på denna batch?

Du har en poäng och ifrågasätter inte dig men överdriva och smutskasta är inte värt..att försöka skylla på aktören är helt ovärt..

Jag ska btw analysera mina så fort som möjligt

Mvh
2012-08-09, 09:46
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceDog
Du har gjort din del och gjort det bra med analysen bra gjort,jag ska nog analysera med men du det där med aktör behöver du inte skriva det har inget i tråden att göra plus även din aktör har blivit blåst med denna batch...jag skulle gärna vilja veta vad det stod i de där pmen vad för sjukdomar symptom osv dessa tungmetaller ja det är inte äkta galenica men hur ser en analys av äkta galenica ut? alla andra ug labb som är bra oljor tm pr malay tiger ll Diamond inshape phenom ja listan är lång hur mkt bättre analyser får man ut på dom när det kommer till att det är stor chans att bli sjuka på denna batch?

Du har en poäng och ifrågasätter inte dig men överdriva och smutskasta är inte värt..att försöka skylla på aktören är helt ovärt..

Jag ska btw analysera mina så fort som möjligt

Mvh

Har inte smutskastat någon, särkilt inte då jag inte skrivit ut aktörens namn. Det är inte tillåtet.
Vad jag syftade på är att flera blivit kassa av denne aktörs Galenika, dock inte jag själv, har inte uppvisat någon symptom. En skrev att han blev riktig risig, något om feber, luftvägsinfektion av något slag.
2012-08-09, 10:47
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Jo dom anrikas osv men det är små små mängder vi talar om i dom ampsen, som någon skrev tidigare mängden bly motsvarar en halv hink brunnsvatten och kadmiumhalten X-mängd proteinpulver, du får säkert i dig mer skit genom att äta 2 abborrar du fångat i en större insjö eller om du käkar fisk från östersjön fast då får du kvicksilver i dig också och det får bly/kadmium att framstå som rena c-vitaminet!
Jag kommer köra resten av mina amps iaf det är säkert inte mer skit i dom än i valfritt UG labbs grejer för nästan all råvara från kina är mer eller mindre kontaminerad med tungmetaller..

Ja det är små mängder. Du behöver trycka i dig ca 3500 ampar för att komma upp i vad som definieras som blyförgiftning, om falsk Galenika är din enda källa till bly (högst osannolikt). Men man behöver inte gå så högt som blyförgiftning för att påverkas av det:

Although lead poisoning is one of the oldest known work and environmental hazards, the modern understanding of the small amount of lead necessary to cause harm did not come about until the latter half of the 20th century. No safe threshold for lead exposure has been discovered—that is, there is no known amount of lead that is too small to cause the body harm.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lead_poisoning

Jag hittade tyvärr inga siffror som gjorde att jag kunde räkna på kvicksilverhalten. Men även utan siffror bör man veta att kvicksilver bland annat ger permanenta hjärnskador.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercury_poisoning

Kvicksilver och bly kommer aldrig vara nyttigt. Hur mycket skada det gör i dessa koncentrationer är däremot svårt att sia om. Det mest besvärande är att det anrikas i kroppen så vad du får i dig under hela livet spelar roll.

Jag tycker du har en viktig poäng i att väldigt mycket som kommer från kina är kontaminerat med tungmetaller. Det är ett stort problem i många branscher och hormoner är inget undantag. Det spelar liksom ingen roll om labbet har världens bästa kokare om råvaran är kontaminerad. Om det var lättare att få sina UG grejer analyserade hade det varit betydligt lättare att undvika de kontaminerade preppen. Grejerna kan ju fungera hur bra som helst, det är bara att man kan få lite oönskade bieffekter längre fram i livet pga tungmetallerna.
Senast redigerad av HappyHarry 2012-08-09 kl. 10:49.
2012-08-09, 11:49
Medlem
Har jag missat något? Fanns det kvicksilver i testot?
2012-08-09, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Har inte smutskastat någon, särkilt inte då jag inte skrivit ut aktörens namn. Det är inte tillåtet.
Vad jag syftade på är att flera blivit kassa av denne aktörs Galenika, dock inte jag själv, har inte uppvisat någon symptom. En skrev att han blev riktig risig, något om feber, luftvägsinfektion av något slag.

Det var alltså först nu ,efter analysen, som folk blivit sjuka och var helt hundra på att det var just galenikan då som gjort att dom fått feberkänslor (testofeber?)

Alltid såhär när något nytt kommer fram, som att se fjortonåringar sitta och snacka om ett blåmärke.."kan vara cancer" haha

Näe men seriöst, goodjob på analysen men detta var faktiskt pinsamt, det tar bara bort din trovärdighet och visar mer och mer mot smutskastning..mot vem det nu än är du vill smutskasta.
Även att det ska vara ampar från kina , och att du helt seriöst tror att detär en möjlighet blir bara ännu en rad av grejer som låter hur kul som helst

Tror du missade svara tidigare. Vad kostar ett labbtest och tar det en dag som analyspapprerna du länkade till visade? Är ju som sagt väldigt bra tjänst att ta del av

Hur många ampar testades av antalet du köpte (hur många köpte du eller har sett av den batchen?)
2012-08-09, 12:22
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Areyouserious
Det var alltså först nu ,efter analysen, som folk blivit sjuka och var helt hundra på att det var just galenikan då som gjort att dom fått feberkänslor (testofeber?)

Alltid såhär när något nytt kommer fram, som att se fjortonåringar sitta och snacka om ett blåmärke.."kan vara cancer" haha

Näe men seriöst, goodjob på analysen men detta var faktiskt pinsamt, det tar bara bort din trovärdighet och visar mer och mer mot smutskastning..mot vem det nu än är du vill smutskasta.
Även att det ska vara ampar från kina , och att du helt seriöst tror att detär en möjlighet blir bara ännu en rad av grejer som låter hur kul som helst

Tror du missade svara tidigare. Vad kostar ett labbtest och tar det en dag som analyspapprerna du länkade till visade? Är ju som sagt väldigt bra tjänst att ta del av

Hur många ampar testades av antalet du köpte (hur många köpte du eller har sett av den batchen?)

Jag kan dessvärre inte styra över vad andra påstår, om du hade läst lite noggrannare så skrev jag tydligt "att jag själv inte uppvisat någon som helst symptom på sjukdom" så om dessa personers reflektioner kan direkt relateras till den Galenika de tryckt i sig lägger jag mig inte.
Jag tvekar dock inte på att risken finns att man kan bli dålig av dåligt hanterade produkter med smutsig kontaminerad råvara från Kina.

Det är ingen nyhet att brukare blivit dåliga av smutsiga produkter, händer hela tiden.

Vad beträffar min trovärdighet och vad du och annan paria anser om den ger jag inte mycket för, då min närvaro här inte går ut att på att tillfredsställa dina eller andras behov. Ni är många som gjorde er lustiga på min bekostnad och se hur hårt ni fick den i rektum.
2012-08-09, 12:31
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negative
Har jag missat något? Fanns det kvicksilver i testot?

Ja du har missat något. Små mängder kvicksilver, bly och kadmium. Alla tre är giftiga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in