• 1
  • 2
2012-08-03, 19:45
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Låter väl som en felöverföring och numret är något sorts nummer för att man ska veta vem som skickat det. Men det kan naturligtvis inte du veta.
Citera
2012-08-03, 22:06
Medlem
Fyllefyllots avatar
Nog för att det är en långskott men det har hänt mig ett par gånger.

Som sagt, flera gånger har jag gjort överföringar från mitt sparkonto/kapitalkonto till mitt personkonto och då är referensen iaf för mig helt ologisk och jag har funderat över det, likt du. Hände till och med att jag ringde banken en gång och frågade då de upplyste mig om att jag hade gjort överföringen själv
Citera
2012-08-03, 23:29
Medlem
Shepard25s avatar
En polare nämnde att det kanske var semesterersättningen, men varför skulle min arbetsgivare skriva "LÖN" på löneutbetalningen och sedan massa slumpmässiga siffror på utbetalningen för semesterersättning?

Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Nog för att det är en långskott men det har hänt mig ett par gånger.

Som sagt, flera gånger har jag gjort överföringar från mitt sparkonto/kapitalkonto till mitt personkonto och då är referensen iaf för mig helt ologisk och jag har funderat över det, likt du. Hände till och med att jag ringde banken en gång och frågade då de upplyste mig om att jag hade gjort överföringen själv
Har förvisso kapital hos en annan bank och sålde fonder för en liknande summa för ett par veckor sedan men den summan hade jag redan fått in på kontot och jag skulle själv aldrig föra över en sådan summa som denna vi talar om då jag alltid för över på jämna hundralappar.
Citera
2012-08-04, 00:31
Medlem
Petflaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanCat
Personen/företaget som överfört har rätt att när som helst be banken att ge tillbaka denne pengarna, vilket då kommer att ske.

Då kan man alltså köpa saker på t.ex blocket å sedan ta tillbaka pengarna utan nått som helst problem?
Smidigt isåfall!
Citera
2012-08-04, 00:59
Medlem
runkstrumpas avatar
Testat att googla numret?
Om det är PG/BG eller nåt liknande?

Om det är ett företag som har betalat fel så är nog risken liten att dom kommer märka det.

Jag skulle behållt pengarna på kontot ett par veckor eller så, skulle INTE hört av mig till banken
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in