Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-08-03, 10:24
  #1
Medlem
magis avatar
--
Jag är aktiv inom röda korset och har varit med i amnesty och svenska freds.
1998 skojade jag med religiösa och har sedan dess blivit trakasserad på allvar av religiösa.
Jag, min flickvän och några vänner var ute igår och vi blev åter igen trakasserade av religiösa.

Har kontaktat dessa religiösa flera gånger och försökt be dem sluta men trakasserierna fortsätter.
Jag har även kontaktat polisen flera gånger samt pratat med flera politiker och samhällsansvariga och kan redogöra för detta sedan 1998 och även tidigare.

Är någon här också utsatt som jag och min familj av religiösa och vad kan man göra för att
freda sig mot religiösa?

M.Sc. in Engineering Physics

--
__________________
Senast redigerad av magi 2012-08-03 kl. 10:40.
Citera
2012-08-03, 10:37
  #2
Medlem
Vad gjorde du för att detta skulle börja? och vilka är det som trakasserar? "Religiösa" är ganska luddigt.
Är det missionsKyrkan som är ute igen?
Citera
2012-08-03, 10:38
  #3
Medlem
bon-vivants avatar
Du får gärna berätta lite om vad det är för typ av trakasserier.
Citera
2012-09-04, 20:06
  #4
Medlem
magis avatar
--

Det använder bland annat en metod som heter Gaslighting eller så kallad prägling med mental provokation.
Någon som blivit utsatt för något liknande?
Jag kan redogöra personer, tid o datum med händelser från 23 maj 1998.

Hur gjorde du för att få en grupp personer att sluta trakassera dig och din familj?

MagI
--
Citera
2012-09-04, 20:46
  #5
Medlem
Somethingroyals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magi
--

Det använder bland annat en metod som heter Gaslighting eller så kallad prägling med mental provokation.
Någon som blivit utsatt för något liknande?
Jag kan redogöra personer, tid o datum med händelser från 23 maj 1998.

Hur gjorde du för att få en grupp personer att sluta trakassera dig och din familj?

MagI
--
Jag fattar ingenting av det där och har inget bra svar. Men det var helvete vad långsinta de måste vara om de har hållit på sen -98.
Citera
2012-09-04, 22:42
  #6
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magi
--
Jag är aktiv inom röda korset och har varit med i amnesty och svenska freds.
1998 skojade jag med religiösa och har sedan dess blivit trakasserad på allvar av religiösa.
Jag, min flickvän och några vänner var ute igår och vi blev åter igen trakasserade av religiösa.

Har kontaktat dessa religiösa flera gånger och försökt be dem sluta men trakasserierna fortsätter.
Jag har även kontaktat polisen flera gånger samt pratat med flera politiker och samhällsansvariga och kan redogöra för detta sedan 1998 och även tidigare.

Är någon här också utsatt som jag och min familj av religiösa och vad kan man göra för att
freda sig mot religiösa?

M.Sc. in Engineering Physics

--
noterar att du benämner ditt egna beteende som skoj och det andra som trakasseri, du kanske lider av insiktslöshet och glömska, du säger inte mycket om saken öht mer än att man förstår att skiten inte är färdigutredd.

m.a.o säger du ingenting eftersom du bara vill ha det glömt, dvs det du gjorde när du mobbade.
Citera
2012-09-04, 22:52
  #7
Medlem
se_där...s avatar
Hur man gör sig av med trakasserier?

Det är väl inte mycket att diskutera på ett religions-forum?
Citera
2012-09-05, 18:09
  #8
Medlem
senhackarens avatar
Ge dem en smäll på käften var som liten uppvärming Sen visar du dessa hundar vem som är husse .


Karma när den är som bäst
Citera
2012-09-06, 00:54
  #9
Medlem
kaiross avatar
Åh, vad jag blev intresserad nu.
Varför börjar du med att berätta om att du är aktiv inom Röda korset, samt har varit aktiv i Amnesty och Svenska freds?
Varför har du talat med politiker om detta?
Varför avslutar du med M.Sc. in Engineering Physics?
Varför minns du 23 maj 1998 (själv kan jag knappt komma ihåg min flickväns födelsedag)?

Finns det någon sjukdomsbild bakom som vi bör känna till? Ledsen att behöva fråga (du behöver å andra sidan inte svara), men min radar ger utslag.
Citera
2012-09-10, 10:43
  #10
Medlem
magis avatar
---

Citat:
Ursprungligen postat av kairos

1. Varför har du talat med politiker om detta?
2. Varför minns du 23 maj 1998 (själv kan jag knappt komma ihåg min flickväns födelsedag)?


1. För att det är viktigt för samhället att veta hur religiös fanatism påverkar samhället.
2. Jag har anteckningardokumentation/datafiler sedan dess för att kartlägga religiös fanatism.

Jag har ett hundratal namn och bilnummer av personer som trakasserat mig sedan 1998.
Hör av er om ni vill ha informationen/dokumentationen.


M.Sc. in Engineering Physics / LTH

----
__________________
Senast redigerad av magi 2012-09-10 kl. 10:45.
Citera
2012-09-10, 10:54
  #11
Medlem
nineteen74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kairos

Finns det någon sjukdomsbild bakom som vi bör känna till? Ledsen att behöva fråga (du behöver å andra sidan inte svara), men min radar ger utslag.

Citat:
Ursprungligen postat av magi
---



1. För att det är viktigt för samhället att veta hur religiös fanatism påverkar samhället.
2. Jag har anteckningardokumentation/datafiler sedan dess för att kartlägga religiös fanatism.

Jag har ett hundratal namn och bilnummer av personer som trakasserat mig sedan 1998.
Hör av er om ni vill ha informationen/dokumentationen.


M.Sc. in Engineering Physics / LTH

----

Du låter faktiskt lite paranoid om du har dokumenterat i 14 år och fortfarande inte har fått bukt på problemet, eller så är du ett troll.
Citera
2012-09-11, 00:04
  #12
Medlem
Censorvolkovs avatar
Du borde redogöra tydligare på viket sätt de trakasserar dig, vad gjorde du mot dem? Jag tror inte någon här inne riktigt förstår vad du har för problem. Just nu lutar jag åt att du är paranoid.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback