2012-08-03, 09:56
Medlem
Samma person som äger den gamla klassiska grundstötta trålaren vid Øresundsbron utanför Malmö ska tydligen ha ytterligare en båt som precis har sjunkit i Kalmar;
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5216895

Nu åker hamnen på att få betala för den:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5216331

Någon som vet mer om det här? Ligger den ena trålaren kvar i Öresund? Var ett tag sedan som jag själv passerade över bron.
Citera
2012-08-03, 10:50
Medlem
edge22s avatar
Jodå, den vid Öresundsbron ligger kvar, i alla fall när jag åkte över bron förre veckan.
Citera
2012-08-03, 12:03
Medlem
Otems avatar
Tråkigt att Kalmar hamn skall behöva betala för den båtägarens skit! Har det inte gjorts någon polisanmälan om detta? Har det inte gått upp till rättegång? Kan inte ägaren med dom två vraken krävas på skadestånd?
Citera
2012-08-03, 13:02
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Tråkigt att Kalmar hamn skall behöva betala för den båtägarens skit! Har det inte gjorts någon polisanmälan om detta? Har det inte gått upp till rättegång? Kan inte ägaren med dom två vraken krävas på skadestånd?

Problemet är väl att vraket i hamnen förverkades av hamnen för att hamnen skulle kunna skrota den på plats, men entreprenören gjorde någon miss så att båten sjönk under skrotningen. Då båten ägs av hamnen så är det de som får stå för kostnaderna för bärgning..

Som det är nu så måste den sannolikt skäras sönder under vattnet och det är ganska kostsamt samt att oljeutsläppen måste saneras.
Citera
2012-09-05, 11:58
Medlem
Carl Serungs avatar
Någon som vet vem som står som ägare till de båda båtarna??
Citera
2012-11-23, 18:18
Medlem
TovesTrolls avatar
Haha jag såg den när jag åkte utomlands i somras och bara "wtf" när den var kvar när jag kom hem igen efter en vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in