• 1
  • 2
2012-08-06, 02:03
Medlem
Lilla_Maries avatar
Kan det vara rädslan/svagheten som du stör dig på/går i gång på? Att du uppfattar djurets darrande uppenbarelse som något klent och svagt och att det kanske påminner dig om något om hos dig själv som du inte vill veta av?
Citera
2012-08-06, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDenverGentleman
Du är vidrig. Om du inte är troll, önskar jag uppriktigt din förgörelse.

Nej, det beror inte på någon instinkt. Djuren ifråga har knappast dugit som föda för någon människa. Måhända att det är någon muterade version, men det känns lite långsökt. Och jag är jävligt trött på folk som ska "skriva av sig".

Var inte så hård. I slutändan kan ju faktiskt inte TS rå för att han har denna sadistiska tendens? Och att han faktiskt är insiktsfull nog att förstå att hans beteende behöver förändras ger ju faktiskt ett tecken på att TS "vill bli god" så att säga.

Du skriver att du blivit mobbad, kan det ha resulterat i att du identifierat dig med mobbaren och försökt överta mobbarens roll? Dvs du har blivit plågad och vill nu plåga andra, istället för människor har det nu råkat bli djur.

Försök helt enkelt bara vara snäll, när du känner att en elak impuls tränger sig på så försök vänd på den med reaktionsbildning. Vet du inte vad reaktionsbildning är så kan du använda google.

Annars är det bara terapi som gäller.

-Jubb
Citera
2012-08-06, 09:23
Medlem
Shenandoahs avatar
Vad som är orsaken till ditt beteende kan man omöjligt svara på utan att ha en betydligt mer ingående information om ditt liv och din personlighet samt de problem du har, och detta ska du ta upp med en psykolog som kommer att "lägga ett pussel" för att se hela bilden. Då kan du få svar.

Det må kännas obehagligt att kontakta psyk, men som du själv säkert förstår är ditt beteende djupt oroväckande och allvarligt och du måste få hjälp att komma till bukt med detta NU.

Att ha ett sadistiskt beteende (för oavsett orsak är det ett sadistiskt beteende att vilja skada andra) kan vara början på/tecken på allvarliga psykiska störningar och då behöver man terapi och medicinering.

Så snälla, för dessa stackars djurens skull, sök hjälp OMGÅENDE.
Citera
2012-08-06, 21:31
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubb
Var inte så hård. I slutändan kan ju faktiskt inte TS rå för att han har denna sadistiska tendens? Och att han faktiskt är insiktsfull nog att förstå att hans beteende behöver förändras ger ju faktiskt ett tecken på att TS "vill bli god" så att säga.

Du skriver att du blivit mobbad, kan det ha resulterat i att du identifierat dig med mobbaren och försökt överta mobbarens roll? Dvs du har blivit plågad och vill nu plåga andra, istället för människor har det nu råkat bli djur.

Försök helt enkelt bara vara snäll, när du känner att en elak impuls tränger sig på så försök vänd på den med reaktionsbildning. Vet du inte vad reaktionsbildning är så kan du använda google.

Annars är det bara terapi som gäller.

-Jubb

det börjar alltid med djur, sen går dom till människor som Jeffery dahmer

det är klart man skall vara hård. skada djur är ett stort varningstecken. han bordr tvångsinläggas på en inläggning eller sjukhus. går han över från djur till människor så tänker jag inte ta på mig det

jag har varnat er
Citera
2015-10-24, 13:50
Medlem
Lite sent svar kanske, men hoppas du läser. Jag skulle tro att du faktiskt blir hjälpt av en ångestdämpande medicin. En teori kan vara att du försöker överföra känslor av ångest (som kan härröra ifrån mobbning) på djuret och en ångestdämpande medicin kan då vara till stor hjälp.
Citera
2015-10-24, 13:51
Medlem
Lite sent svar kanske, men hoppas du läser. Jag skulle tro att du faktiskt blir hjälpt av en ångestdämpande medicin. En teori kan vara att du försöker överföra känslor av ångest (som kan härröra ifrån mobbning) på djuret och en ångestdämpande medicin kan då vara till stor hjälp. Gå till häloscentralen och förklara att du lider av ångest och olustiga känslor, att det är riktigt illa och att du behöver medicin. Du kan nämna tankar på att skada djur, men behöver ävl inte gå in på att du gjort det. Lycka till!
Citera
2015-10-24, 15:14
Bannlyst
Det är inte okej att skada djur överhuvudtaget. Hoppas du inte har gjort och aldrig kommer att göra det.
Citera
2015-10-25, 00:56
Medlem
Det kan, rent teoretiskt, vara ett sätt att återtraumatisera sig. Du har blivit utsatt för mycket trängda situationer där du kännt dig hotad och maktlös. Vissa berarbetar sådana händelser med återtraumattisering, vilket är mycket självdestruktivt om det inte sker i kontrollerade former. Denna gången har du makten och kan kontrollera deras rädsla.. för att jag antar att du känner skam och ånger efteråt för att du vet att detta är fel?

För din egna skull.. innan du blir ertappad med dessa idiotiska saker som djurplågeri så borde du kontakta sjukvården. Djurplågeri är mycket stigmatiserat. Blir du ertappad så lär du få flytta ifrån staden. Det är nästan jämnställt med barnporr i vissa fall. Du kommer också garanterat att bli hotad om dom får veta vem du är.

Psykologer har tystnadsplikt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in