• 1
  • 2
2012-08-03, 11:23
Medlem
Om du har någon god vän eller liknande så sätter du över dina pengar till den personen och skriver ett kvitto, tex. personlig skuld 400 000:- och pengarna är borta, dom behöver du aldrig mer nämna för det har inte soc med att göra och sedan måste dom betala i fortsättningen.

Egentligen räcker det med att öppna ett nytt konto i annan bank och föra över dom dit....
Citera
2012-08-03, 13:02
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nismo
Om du har någon god vän eller liknande så sätter du över dina pengar till den personen och skriver ett kvitto, tex. personlig skuld 400 000:- och pengarna är borta, dom behöver du aldrig mer nämna för det har inte soc med att göra och sedan måste dom betala i fortsättningen.

Egentligen räcker det med att öppna ett nytt konto i annan bank och föra över dom dit....
Riktigt så enkelt är det inte eftersom socialen oftast vill se kontoutdrag några månader tillbaka och hittar dom då 400000:- som nyligen förts över så undrar dom vad man använt det till, inte så vanligt med privata skulder på så stor summa.
Citera
2012-08-03, 15:07
Medlem
Jag har låst 100 000kr och min soc handläggare sa tydligen att de inte kunde röra de pengarna. Vad kommer hända om jag låser mina resterande pengar i ett år? kommer ju fortfarande att få 5000kr i månaden som jag får pröjsa själv. Finns det inga knep att kringgå detta?

Ska tydligen på nått möte inom kort där vi ska prata om min ekonomi och kolla hur det kan hjälpa mig. Socialen vet inte än att jag yttligare 200~ tusen på kontot men de kommer ju att kolla upp det inom kort.

Känns bara surt att jag ska få betala allting själv av pengar jag har sparat hela min ungdom för att kunna klara mig när jag står på egna ben, när soc kan betala familjer som inte ens är kapabla till att ta hand om barn där de får 15lax i månaden. Känns orättvist.
Citera
2012-08-03, 15:45
Medlem
frank_pes avatar
Inte så insatt i att låsa pengar men skulle du inte köpa en lägenhet så får du ju säkert tillbaka pengarna sen om den säljs?
Man kan också föra över pengar till konton som socialen inte ser men som jag skrev vill dom oftast ha kontoutdrag för några månader så dom genomskådar lätt bluffen nu ...kanske kan funka att avsluta ditt bankkonto och skaffa en annan bank för att inte kunna ge gamla kontoutdrag.
Citera
2012-08-04, 14:48
Medlem
Jag ska gå ner till banken nästa vecka och låsa pengarna, sen får jag se vad som händer.. värsta fall så ger dom mig ingen bostad men då kan de inte slänga ut mig på gatan iomed att de är skyldiga att ta hand om mig tills jag går ut skolan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in