2012-08-01, 18:29
Medlem
HarleyDeVilles avatar
Nu är det tredje dagen i rad som jag fått en skum huvudvärk som mest sitter i bakhuvudet och bakom öronen, men oxå lite bakom ögonen. Det börjar varje gång med att det flimrar i utkanterna av mitt synfält, lite som när man har fått "slem" i ögat och det satt sig under ögonlocken, fast jag har känt efter och tittat och jag hittar inget slem. Dessutom känns det ingenting i ögonen.
Ögonflimret håller på i ca 30 min - 1h och övergår i huvudvärk.
Igår ringde jag till sjukvårdsupplysningen och de kopplade mig till SOSalarm för de trodde jag hade fått en stroke.. Vilket jag uppenbarligen inte fått.
112 rådde mig att ringa vårdcentralen vilket jag oxå gjorde och de tyckte att jag skulle ta en ipren och avvakta tills idag på morgonen.
Problemet är bara att det här jäkla fenomenet (vad det nu är) håller i sig i ett par timmar och blir sedan bättre och bättre. Imorse mådda jag prima och det dröjde till ca 14tiden innan jag började känna av något igen..

Nu undrar jag alltså om det är någon som vet vad detta kan vara. Sjukvårdspersonalen jag pratade med igår visste sannerligen inte, så jag börjar känna mig lite nojig.
Kan tillägga att jag under hela "perioden" av huvudvärk samtidigt är helt seg i huvudet samt kroppen. Min reaktionsförmåga är försämrad och även om jag inte känner mig akut sjuk så känns det jävligt obehagligt.
Tacksam för svar!
Citera
2012-08-01, 18:39
Medlem
Det låter som migrän, men iof så brukar migrän sitta mer fram upp på pannan. Men flimmer och dansande genomskinliga ljusprickar hör till. Jag har själv migrän och den triggas av starkt ljus, tex butiker med mycket starka lysrör. Ungar som skriker där det ekar mycket. Sen så brukar migränen dyka upp lättare när man är riktigt trött.
Gå till en läkare och få migränmedicin och testa. "Varning migräntabletter är Grisdyra" mina jag tog förut kostade 50 kr st. Nu har jag gett upp medicin utan lägger mig bara i ett mörkt tyst rum när migränen knackar på.
Citera
2012-08-01, 18:56
Medlem
HarleyDeVilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ventilgummi
Det låter som migrän, men iof så brukar migrän sitta mer fram upp på pannan. Men flimmer och dansande genomskinliga ljusprickar hör till. Jag har själv migrän och den triggas av starkt ljus, tex butiker med mycket starka lysrör. Ungar som skriker där det ekar mycket. Sen så brukar migränen dyka upp lättare när man är riktigt trött.
Gå till en läkare och få migränmedicin och testa. "Varning migräntabletter är Grisdyra" mina jag tog förut kostade 50 kr st. Nu har jag gett upp medicin utan lägger mig bara i ett mörkt tyst rum när migränen knackar på.

Ok.. det var en på vårdcentralen som tyckte det lät som migrän med. Däremot hade jag det när jag var yngre (kanske 10 år sedan) och jag känner inte igen det.. :/
Citera
2012-08-01, 20:57
Medlem
Jag skulle också säga migrän. Den har ett visst mönster för alla, men sen beter den sig väldigt annorlunda från person till person. Att den sitter i bakhuvudet, ner mot nacken och bakom ögonen är ganska vanligt. En del får flimmer + värk, en del bara värk och en del bara flimmer.
Jag äter diklofenak och tar zomig nasal ( eller hur nu den där svindyra skiten heter), och den kostar hundra spänn dosen. Fan helt absurt.
Men jo, migrän. Gå till en läkare och få en diagnos och börja knapra piller!

Ot: Jag avundes de människor som kan gå och lägga sig i ett mörkt rum utan smärtstillande. Ni är lyckligt lottade!
Citera
2012-08-01, 21:10
Medlem
Stiffe71s avatar
Jag har bara flimmer och blixtar för ögonen, ingen huvudvärk. Finns det medicin mot det?
Citera
2012-08-01, 23:50
Medlem
Kan vara värt att kolla ögonen för eventuellt högt blodtryck kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in