Citat:
Ursprungligen postat av C0LDPLAY
Vet inte om jag postar fel, mod får flytta om så är fallet.
Har i alla fall panik. Min MacBook PRO från 2010 har hängt sig. Försökte tvångsavsluta med kortkommando men det gick inte. Startade om med powerknappen, kommer till inloggningsrutan men sen när äpplet kommer fram står den och tuggar. Efter en lång stund kommer den till skrivbordet men då står den bara och tuggar igen. Går inte att trycka någonstans så enda sättet är att använda powerknappen. Vill hinna spara bilder innan ev ominstallation. Har testat att även stoppa in skivan i datorn men inget sker och nu får jag inte ut den.
Någon som har bra tips? Har testat att även hålla ner D-knappen vid omstart utan framgång.
Menar du alltså att du höll D-knappen under uppstart? Annars tycker jag att det är det du ska prova, att stänga av datorn helt och med D-knappen nedtryckt starta den.
Hittade
denna tråden på Apples forum. Vad jag förstår behöver du Applications Install-skivan för att starta AHT på datorer som kom med externa återställningsmedier. Om du sen inte får ut din installationsskiva så kan du prova hålla ner Eject-knappen när du startar datorn. (Option-D när man startar verkar tillåta någon slags onlineversion av AHT, värt att prova.)
Edit: Mer om AHT:
https://support.apple.com/kb/HT1509