Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-01, 16:15
Medlem
hybriskulans avatar
Hej!

Bestämde mig häromdagen för att uppgradera Lion till Mountain Lion. Laddade enkelt ner den från App store men väl framme vid installationen så börjar det krångla. När det är "en sekunder återstår" fryser installationen, alltså den tickar i all oändlighet utan synbart resultat. Efter lite felsökningar ringde jag Apple-support för hjälp och dem rekommenderade en ominstallation av ML. Sagt och gjort blåste jag ut systemet och installerade SL helt felfritt. När jag sedan skulle installera Lion och Mountain fungerar inte detta och samma fenomen uppstår igen. Jag har nu ringt otaliga samtal i apple-support utan att ha blivit något klokare. Har förövrigt en macbook pro från 2010 som jag tycker bör vara kompatibel. Kan ju självklart lämna in den till en verkstad men detta känns lite onödigt då allting har klaffat tidigare.

Vad ska jag göra?

Tack på förhand!
Citera
2012-08-01, 16:59
Medlem
Joomlas avatar
Det lättaste är ju att du installerar SL på nytt, uppdaterar till senaste versionen och laddar ner ML från App Store igen. Fast istället bränner du ML till en DVD eller lägger över på ett USB-minne (>8GB).

http://9to5mac.com/2012/07/25/want-to-make-a-mountain-lion-usb-stick-or-sd-card-installer-heres-how/

Det ska gå att göra genom skivverktyg också, genom att formattera minnet och återställa InstallESD.dmg till minnet (från Install Mountain Lion.app eller vad den heter), alt. bränna dmg-filen till en DVD. Men det blir slöare, både bränningen och installationen.
Citera
2012-08-02, 12:58
Medlem
hybriskulans avatar
tack för tipset! Kan ju som sagt även testa att installera lion från ett usb/skiva och hoppas på det bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in