2012-08-01, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av volldteckt
scooody
Det är piller ja, har hört att yougurt innehåller för mycket socker och att de goda bakterierna inte överlever hela vägen ner. Dricker aldrig läsk, bara vatten, grönt te och alkohol. Äter godis/snacks ungefär två gr i månaden. Kan det verkligen va boven? Röker/snusar ej.

OverkoktBlomkal

Nej nej, menar att jag inte vill ha oralsex eller kyssas pågrund av att jag känner mig äcklig, svamp kanske smittar av på bruden.
Ät naturell yoghurt, eller filmjök går också bra. Kör lite olika sorter, ingenting med socker i. Vad var det för probiotikatillskott du tog?
Citera
2012-08-01, 21:52
Avslutad
Roxic
Käkat en kur med apotekets egna, sen nu min andra kur tar jag några som heter Probioplex. Finns ju 10000 olika märken, samma skit i alla skulle jag tro, tar oftast en mer än vad som står som rekommenderad dos.
Verkade hjälpa mot finnar på mig iaf. Grapefruktkärnextraktet har jag hållt på med i nån veckor nu men inget resultat. Testade Bikarbonat i vatten och hade det i käften i flera minuter och penslade det överallt i munnen, gick igenom två burkar med viss framgång men svampen e kvar, Lingonsylten trodde jag först fungerade men insåg sen att det bara färgade tungan
Citera
2012-08-02, 02:23
Medlem
scooodys avatar
Arla har sockerfri som heter CULTURA naturell. Skumt att du fick svamp när du inte är nån socker,chipstok.. Antibiotika brukar ju också trigga candida fast då brukar det ge med sig rätt lätt. Vitt bröd är också dåligt föresten.Önskar dig såklart lycka till.
Citera
2012-08-09, 12:06
Medlem
Fick också en konstig beläggning efter att man fått i sig lite olika bakteriedödande preparat. Kör en blandning av Arla cultura naturell, Actavia naturell och Verum hälsofil naturell samt blandar i några kapslar probiplex och lifes probiotika i filen. Verkar funka ganska bra.

Problemet är ju bara att man inte har någon aning om hur tungan såg ut innan. Besatt och paniknoja för minsta lilla. Hur ser en normal tunga ut?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in