2012-08-01, 14:10
Avslutad
Nu har jag försökt få bort detta i flera månader. Har testat allt klassiskt, Bikarbonat, wischyvatten, lingonsylt, grapefruktkärnextrakt, probiotika men inget fungerar. Ibland är det mindre beläggningar på tungan men det återkommer snabbt igen. Tandköttet blöder, vit hårig tunga, skrovlig yta i kinderna.Vad ska jag göra?
Citera
2012-08-01, 14:13
Bannlyst
Ta en snus.
Citera
2012-08-01, 14:14
Medlem
Otems avatar
Gå till läkare/tandläkare eller apotek och se om dom har något som hjälper för dig.
Citera
2012-08-01, 14:20
Avslutad
Probiotikan fick jag på apoteket och min tandläkare visste inte och sa "använd tandtråd"
Vilket jag såklart gör. Jag antar att det är CANDIDA svamp jag har...
Känns så vidrigt, vill inte kyssa nån, inget oralsex, känner mig aldrig ren i käften.
Citera
2012-08-01, 16:48
Avslutad
Snälla hjälp mig
Citera
2012-08-01, 18:21
Avstängd
magis avatar
--

Käka stark vinägersallad ofta då man kan ta bort hudsvamp odyl genom att badda eller bada fötter odyl i ättika.
Svamp dör efter några timmar i ättika.
Huden flagnar av efter några timmar.

Detta är ett effektivt sätt att få reda på om du har hudsvamp på förhuden som ger trång förhud och får folk att skära av förhuden helt i onödan.
Badda snorren med ättika och när huden slutar flagna av är du fri från hudsvamp.

Vill du inte riskera smärtsamt hudavfall kan du ta terbinafin piller i 1-3 månader för att för gott rensa kroppen på svampinfektioner.

Skall diskuteras med läkare.

MagI

--
Citera
2012-08-01, 18:29
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volldteckt
Probiotikan fick jag på apoteket och min tandläkare visste inte och sa "använd tandtråd"
Känns så vidrigt, vill inte kyssa nån, inget oralsex, känner mig aldrig ren i käften.

Jag har hört att candida-grejen bara är kvacksalvar-skitsnack.
Citera
2012-08-01, 20:20
Medlem
scooodys avatar
Sluta att äta socker,chips och läsk om du gör det.. Annars blir du kanske tvungen att gå till doc och få recept på fluconazol som hjälper men är jäkligt stark medicin och onödig att stoppa i sig om man inte behöver..
Citera
2012-08-01, 20:25
Medlem
scooodys avatar
Finns mildare medicin också Mycostatin men den tar ett par veckor,fluconazol tar bara en vecka. Fast hoppas du slipper.. Om du sköljer med vichy efter varje måltid o skippar socker och chips så borde det verkligen fungera ..om ej är det lite skumt faktiskt.
Citera
2012-08-01, 20:27
Medlem
scooodys avatar
En sak till,probiotikan du pratade om ,var det piller? Det är bättre med Arlas CULTURA,en yougurt som du dricker och har i munnen.
Citera
2012-08-01, 21:15
Medlem
OverkoktBlomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volldteckt
Beställ tid hos läkare på vc och byt tandläkare. Du fick svampinfektionen till följd av oralsex?
Citera
2012-08-01, 21:23
Avslutad
scooody
Det är piller ja, har hört att yougurt innehåller för mycket socker och att de goda bakterierna inte överlever hela vägen ner. Dricker aldrig läsk, bara vatten, grönt te och alkohol. Äter godis/snacks ungefär två gr i månaden. Kan det verkligen va boven? Röker/snusar ej.

OverkoktBlomkal

Nej nej, menar att jag inte vill ha oralsex eller kyssas pågrund av att jag känner mig äcklig, svamp kanske smittar av på bruden.
Senast redigerad av volldteckt 2012-08-01 kl. 21:27.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in