2012-08-01, 09:30
Medlem
ligermans avatar
Har kommit över en macbook pro med programmet Hidden. Någon som vet hur jag tar bort programmet och finns det någon dold fil som man inte ser? Försvinner allt om man gör en systemåterställning eller? Vågar knappt slå på datorn eller ha på den utan en liten lapp framför kameran liksom.

Mvh
Citera
2012-08-01, 11:54
Medlem
Är det detta program? http://hiddenapp.com
I så fall:

"You can uninstall Hidden by following these instructions when logged in as an administrator:

Open a Finder window
Navigate to: /Library/LaunchDaemons
Delete com.Hidden.daemon.plist
Choose Go To Folder from the Finder Go menu
Enter the following path: /usr/local
Remove the folder called Hidden from this folder
Restart your computer"

Googla lite själv nästa gång.
Citera
2012-08-01, 13:23
Medlem
ligermans avatar
Är det verkligen helt borta då, hört att det finns helt gömda versioner som inte går att få bort? Om administratörskontot är inloggat så behövs alltså ingen mer kod för att ta bort programvaran?
Citera
2012-08-01, 14:36
Medlem
Får man fråga hur du har kommit över denna macbook?
Citera
2012-08-01, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ligerman
Är det verkligen helt borta då, hört att det finns helt gömda versioner som inte går att få bort? Om administratörskontot är inloggat så behövs alltså ingen mer kod för att ta bort programvaran?

Ja, om man ska tro på programtillverkaren... Och det ska man göra, i det här fallet. Är du paranoid, får du väl ominstallera hela systemet. Har du snott datorn kommer du inte hinna avinstallera programmet eller ominstallera systemet innan det har rapporterat var datorn är nånstans. Då räcker det med att du startar datorn för att du ska vara rökt.
Citera
2012-08-01, 15:24
Medlem
ligermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtefarsan
Ja, om man ska tro på programtillverkaren... Och det ska man göra, i det här fallet. Är du paranoid, får du väl ominstallera hela systemet. Har du snott datorn kommer du inte hinna avinstallera programmet eller ominstallera systemet innan det har rapporterat var datorn är nånstans. Då räcker det med att du startar datorn för att du ska vara rökt.

Tror polisen har viktigare saker för sig än en stulen mac
Citera
2012-08-01, 15:26
Medlem
Det beror nog på hur ettrig den rättmätiga ägaren är.
Citera
2012-08-01, 15:58
Medlem
Citat:
Inte om man bor i ett flerfamiljshus, minns storyn om killen som gav polisen adressen till tjuven men som vägrade göra nagot för att det var omöjligt att veta vilken av de fyra (sex?) lägenheterna i huset tjuven bodde i...
Citera
2012-08-04, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bayes
Inte om man bor i ett flerfamiljshus, minns storyn om killen som gav polisen adressen till tjuven men som vägrade göra nagot för att det var omöjligt att veta vilken av de fyra (sex?) lägenheterna i huset tjuven bodde i...

Ja, fast om det vore min Mac så skulle jag själv åka dit och inte skicka några poliser.
Citera
2012-08-04, 13:53
Medlem
Citat:
Ja, fast om det vore min Mac så skulle jag själv åka dit och inte skicka några poliser.
Hur ska du göra da? Sta utanför och anklaga alla som kommer ut för att ha stulit din dator tills nagon erkänner? Göra inbrott i varje lägenhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in