2012-08-01, 08:46
Medlem
Finns det nån chans att Flashback ljuger och bara lyckas få med trådar här inne där invandrare är GM till våldtäkter???

Var och vartenda tråd som skapas om våldtäkter är gjorda av invandrare.

Allafall minst 9 av 10 om inte mer.

Det känns som så fort en nyhet släpps på Ab eller nån annan tidning så kommer den hit och slutar med att Gm är invandrare.

Både Media och PK folket tycker flashback är rasistisk forum trots att det finns 100 tals av dom här inne om inte 1000 tals med invandrare och PK.

Jag vet att så fort jag är inne på PK hemsidor eller grupper så blockas jag så fort jag nämnar något som inte är PK.

Gör flashback likadant så fort det kommer en tråd om att Svenskar är skyldiga stoppas den på samma sätt????

Själv så tror jag inte att flashback gör det men man vet aldrig.
När man är inne på ungdom mot rasism grupperna osv så är bara ryggdunkningar och säger man något annorlunda så stoppas man.

Diskutera

OM jag satt denna fel flytta den bara

Tack för hand
2012-08-01, 08:55
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Flashback ljuger inte. Flashback har ingen åsikt alls utan det är våra användare som har olika åsikter och påståenden. De har rätt att ha vilka åsikter som helst och uttrycka dem som de vill inom ramen för vårt regelverk. Flashback är helt neutrala.

admin4
2012-08-01, 09:13
Medlem
Värt att tänka på. Är svensk själv och hör mest om just invandrarbrott. Kan vara så att tidningarna skriver "svensk man våldtar" när det är en man som kommer från Irak men bott i Sverige i 14 år och så har det kanske blivit så att kampen mot pk:ismen har blivit en sorts tvärtom värld på flashback, men det tror jag inte Läser, pratar och hör "hellre" om en invandrare som utfört illdåd mot en svensk i Sverige trots att han fått pengar, tak över huvudet och mat helt gratis på bekostnad av just en sådan person som var hans offer. Rasisterna och vanliga svenssons med ögon som jag är aftonbladets och hippie fjantarnas största fiende då vi inte bara följer strömmen och snackar skit om att alla människor är lika värda. Då svensk hatarna helt klart favoriserar somalierna och våldtäktsmännen över Klas Andersson som betalar för hela kalaset.
2012-08-01, 09:43
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Flashback ljuger inte. Flashback har ingen åsikt alls utan det är våra användare som har olika åsikter och påståenden. De har rätt att ha vilka åsikter som helst och uttrycka dem som de vill inom ramen för vårt regelverk. Flashback är helt neutrala.

admin4

Ja, jag fattar inte vad TS menar.

Flashback är ingen skribent, utan handhåller bara med platsen vi användare skriver på. Finns både lögnare och sanningssägare här.!
2012-08-01, 09:46
Medlem
tycker inte att det låter så pass orimligt att invandrare är så pass överrepresenterade inom våldtäkter, synen på våldtäkt som gäller i sverige; där det är det det hemskaste en person kan utsättas för eftersom vi ska hissa upp och intala folk att de är så värdefulla och heliga, i synnerhet kvinnor; där en våldtäkt besudlar den (bräckliga) självuppfattningen är inte något som existerar generellt över hela världen så vitt jag förstått.

människor ifrån arabvärlden eller afrika kommer ju ifrån en kultur där de inte har våran feminist-liberala värderingsgrund - utan t om är en polaritet emot våra värderingar där kvinnor ses som lägre; det vore inte så märkligt om de var överrepresenterade inom våldtäkter om vi var så dumma att vi började försöka importera mängder av människor som har en totalt motsatt uppfattning om kvinnors och människor generellts värde.

oj? vi är så dumma att vi importerar dem?

oj? vi försöker mörka över att det uppstår friktion genom att inte skriva om det i media?

oops, skyll på "rasism"!!!
2012-08-01, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin4

admin4

Precis det är det jag vill tro.
Men om folk¨åsikter raderas kan vara svårt och veta.

Alla in princip mot rasism grupperna på näten och del pk bloggar osv.Där blir man ju hela blockad så fort man försöker skapa en diskution trots att man är saklig.
Man läser bara ryggdunkningar.

Men börja ju undra om fb gör samma sak även dom inte alla är ryggdunkningar här och en viss motargument sätts fram.

Många kända medier och pk folk pekar ju ut flashback som värsta nazi sida.

Är dom verkligen så fel ute och hur kan dom vara så okunniga trots att dom har akademisk bakgrund.

Varför hänger det så mycket invandrare här om det är nazi sida?

Vad tycker invandrare själva om att invandrare är överprensenterade i våldtäkter???
Håller dom med eller ljuger FB folket`?

Tycker det är ganska otroligt att Invandrare kan vara skyldiga till så mycket våldtäkter och dominera alla gruppvåldtäkter.

Ingen som reagera heller?

Förutom här på flashback där man knyter sig i näven och svär lite över nätet.
2012-08-01, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Ja, jag fattar inte vad TS menar.

Flashback är ingen skribent, utan handhåller bara med platsen vi användare skriver på. Finns både lögnare och sanningssägare här.!

Men det är samma sak med Facebook grupperna.

Gå in och börja säga emot i dessa rasism grupperna så kommer du snart bli utslängd och få dina inlägg raderad.

Samma sak skulle ju kunna ske här.Moddarna har ju tillgång och radera och slänga ut folk här också.
Det händer ju att inlägg raderas här också.

Ser egentligen ingen skillnad här och där.

Förutom att man inte bara hör ryggdunkningar här som där.
Det är en den skillnad som gör att jag tror på flashback att man nästan får utrycka sig fritt utan att bli utslängd för att man har andra åsikter.

Media och PK säger ju att stastiken att invandrarna är ett sätt för rasisterna att vinna röster och att dom är helt ute och cyklar.

Men ska man tror Flashback så dominera våldtäkterna sjukt mycket invandrare.

Om inte flashback tar bort våldtäkterna som sker utav svenskarna hur kan media blunda så starkt````????

Tycker det är helt otroligt att Sveriges media blundar för invandrarnas våldtäker för rädslan att rasismen kommer att öka.
2012-08-01, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gor3
tycker inte att det låter så pass orimligt att invandrare är så pass överrepresenterade inom våldtäkter, synen på våldtäkt som gäller i sverige; där det är det det hemskaste en person kan utsättas för eftersom vi ska hissa upp och intala folk att de är så värdefulla och heliga, i synnerhet kvinnor; där en våldtäkt besudlar den (bräckliga) självuppfattningen är inte något som existerar generellt över hela världen så vitt jag förstått.

människor ifrån arabvärlden eller afrika kommer ju ifrån en kultur där de inte har våran feminist-liberala värderingsgrund - utan t om är en polaritet emot våra värderingar där kvinnor ses som lägre; det vore inte så märkligt om de var överrepresenterade inom våldtäkter om vi var så dumma att vi började försöka importera mängder av människor som har en totalt motsatt uppfattning om kvinnors och människor generellts värde.

oj? vi är så dumma att vi importerar dem?

oj? vi försöker mörka över att det uppstår friktion genom att inte skriva om det i media?

oops, skyll på "rasism"!!!

Visst att dom har en annan syn i deras hemländer och att en kvinna är en hora så fort hon visa lite hud men etnisk Svenskar borde väl vara mer fortfarande i Sverige?
Då tycker man ju att Svenskar borde fortfarande vara överpresenterade.

Är inte invandrare en liten klick av Sveriges befolkning hur kan dom då vara överpresenterade?

Eller består invandrare av mer eller lika mycket folk som etnisk Svenskar?
2012-08-01, 10:18
Medlem
SweTechs avatar
Verkar mest som att TS vill ha svar på vad Flashback är för något istället för att bilda sig en egen uppfattning. Mitt svar på en sådan frågeställning är att ifall man inte har tid och vilja att själv skapa sig en uppfattning utan vill att andra ska ge alla svar så borde man nog logga ut från Flashback och återkomma först när tiden och viljan har infunnit sig.
2012-08-01, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Verkar mest som att TS vill ha svar på vad Flashback är för något istället för att bilda sig en egen uppfattning. Mitt svar på en sådan frågeställning är att ifall man inte har tid och vilja att själv skapa sig en uppfattning utan vill att andra ska ge alla svar så borde man nog logga ut från Flashback och återkomma först när tiden och viljan har infunnit sig.

Sant

Jag vill kunna bilda min egen uppfattning och jag vill inte påverkas av att flashback styr mig åt ett håll precis dom dessa ungdom mot rasism grupperna gör eller Aftonbladet.

Men hur ska jag kunna veta att flashback inte styr mig om dom radera åsikter som jag aldrig ser.
Tänk om jag missat en massa artiklar där Etnisk Svenskar våldtar.

Just nu är min syn att invandrare är överprensenterad i våldtäkter ganska överdrivet mycket.

Kan jag vara påverkad av felaktiga uppgifter precis som är med i ungdom mot rasism grupper och dom som läser aftonbladet.
2012-08-01, 10:38
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Sant

Jag vill kunna bilda min egen uppfattning och jag vill inte påverkas av att flashback styr mig åt ett håll precis dom dessa ungdom mot rasism grupperna gör eller Aftonbladet.

Men hur ska jag kunna veta att flashback inte styr mig om dom radera åsikter som jag aldrig ser.
Tänk om jag missat en massa artiklar där Etnisk Svenskar våldtar.

Just nu är min syn att invandrare är överprensenterad i våldtäkter ganska överdrivet mycket.

Kan jag vara påverkad av felaktiga uppgifter precis som är med i ungdom mot rasism grupper och dom som läser aftonbladet.

Du verkar mer än lovligt förvirrad.
Flashback är ett forum, på forumet finns det användare, användarna tycker olika saker.
Du får själv bestämma vilka användare och vilka åsikter som du ska påverkas av eller låta dig styras av.

Det enda som raderas från forumet är regelbrott, läs reglerna och följ dom så blir det inga problem.
2012-08-01, 10:53
Medlem
kiwi22s avatar
Varsegod, andra halvan behandlar sverige: http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/brottslighet-bland-invandrare-borde-oroa-alla-partier_6272110.svd
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in