2012-08-01, 08:35
Avslutad
På NA kan man läsa om att en stadsbuss blivit sönderslagen i Örebro av ett gäng. Detta skedde i det mindre härliga området Brickebacken.
Någon som vet någonting?
Vandaliseringen skedde alltså under turen med bland annat nödhammaren och rutor ska ha slagits sönder. En person blev tydligen såpass skadad att den hamnade på sjukhus

http://na.se/nyheter/orebro/1.1753326-skrackfard-nar-gang-slog-sonder-buss
Citera
2012-08-01, 08:36
Medlem
skachsos avatar
Skräckfärd med buss i Örebro 2012-07-31

Skräckfärd när gäng slog sönder buss
Ett gäng löpte amok på en stadsbuss under tisdagskvällen i Örebro. En skadad har förts till Akademiska sjukhuset i Uppsala

Någon som vet mer om dessa idioter ???
Citera
2012-08-01, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skachso
Skräckfärd när gäng slog sönder buss
Ett gäng löpte amok på en stadsbuss under tisdagskvällen i Örebro. En skadad har förts till Akademiska sjukhuset i Uppsala

Någon som vet mer om dessa idioter ???

Kör själv buss i Örebro och enda jag hört hittills är att den skadade var en av de som vandaliserade.

Så när han är tillräckligt frisk är det ju bara att pressa honom på namn på resten och håller han då käft så är det bara att låta honom stå för hela kalaset.
Citera
2012-08-01, 10:23
Medlem
Är det inte kameror på bussarna i Örebro?
Citera
2012-08-01, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImprezaGT
Kör själv buss i Örebro och enda jag hört hittills är att den skadade var en av de som vandaliserade.

Så när han är tillräckligt frisk är det ju bara att pressa honom på namn på resten och håller han då käft så är det bara att låta honom stå för hela kalaset.

Har du någon aning hur?
Var han bara riktigt kass på att vandalisera och skadade sig själv i akten, eller var det någon från bussen som gick ut och klippte honom?
Citera
2012-08-01, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Who-shot-ya
Har du någon aning hur?
Var han bara riktigt kass på att vandalisera och skadade sig själv i akten, eller var det någon från bussen som gick ut och klippte honom?

Tydligen skulle sabotörerna hoppat ur bussen i farten genom en av de krossade fönstren/dörrarna. Och troligtvis har begåvningsreserven lyckats skära sig där.

För mer information om linjen:
Dådet skedde på linje 2 som går raka spåret från vickebacken till vivalla/lundby via våghustorget i örebro. De hoppade av i höjd med universitetet. Behöver jag nämna att brickebacken och vivalla är de mest kulturberikade områdena i örebro?

Edit: pinsamma stavfel
Citera
2012-08-01, 11:40
Medlem
Headshrinkers avatar
Skönt att det var en av vandalerna som har skadat sig. Hoppas han får bestående men så han lär sig.
Citera
2012-08-01, 11:48
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Trådar sammanfogade //Mod
Citera
2012-08-01, 12:58
Medlem
Broncofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Är det inte kameror på bussarna i Örebro?

Sitter en framme vid föraren, men det är allt.

Åker ofta både Linje ett och två och fy helvete säger jag bara.
Det värsta jag varit med om var när alla negrer i Vivalla centrum en tidig morgon började ropa och hoppa pga busschauffören inte kunde köra förbi en parkerad lastbil.
Har själv blivit utsatt för rånförsök med kniv på en utav bussarna en kväll vid niotiden.
Citera
2012-08-01, 13:17
Medlem
För er som undrar; ja, Brickebacken är ett område präglat av mycket invandrare, dock även en del svenskar.

Vad fan hade dom gått på för jävla dödsdrog? Fattar inte vilka droger man måste ta för att flippa så hårt som dom påstår att folk gör i tidningarna.. aldrig hört talats om något annat än typ PCP som man verkligen flippar ur på.
Citera
2012-08-01, 13:19
Medlem
Snubben som skadat sig har jag namnet på... och han är svensk.
Citera
2012-08-01, 13:41
Medlem
skachsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drbalkongi
Snubben som skadat sig har jag namnet på... och han är svensk.

Vem ???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in