Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-08-01, 00:57
Medlem
http://www.norrmejerier.se/produktkatalog?visa=bokstavsordning&product=90

+

http://www.olw.se/produkter/fresh-island

DONE!
Citera
2012-08-01, 04:03
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Kör oxå så dåodå när de inte finns dipp hemma.
Men jag tycker den är för vattning nån som kan ge tips så den blir lite tjockare?

Tzatzikiklassikern är att alltid sila yoghurten genom ett kaffefilter. Häll yoghurten i ett kaffefilter och låt den rinna igenom. Ju längre du väntar desto finare slutresultat
Citera
2012-08-03, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Vad du saknar är smakförstärkare, typ glutamat. Dra i lite grillkryda, aromat eller en del av en buljongtärning. Om du inte har tillgång till ren MSG vill säga.

Citronpeppar funkar utmärkt!
Citera
2012-08-03, 12:14
Medlem
Kruzs avatar
Själv kör jag en variant på vitlöksdipp.. Creme fraiche, vitlöksklyftor, lökpulver och liten gnutta socker och så salt och peppar.
Citera
2012-08-03, 14:46
Medlem
twisterellas avatar
Lindahls grekiska yoghurt (andra sorter jag provat har varit för rinniga), sweet chili-sås och vitlök är den perfekta dippen enligt mig. Jag gör aldrig någon annan längre.
Citera
2012-08-03, 14:59
Medlem
Masterkrabbans avatar
Jag kan vara fel på det, men har fått för mig att dip innehåller även stärkelse, och att det ger denna "kropp", du pratar om. Men sen är frågan vad för stärkelse, de flesta sorters stärkelse man kan köpa är värmeaktiverade (dvs måste kokas), som arrowroot och maizena.

Turkisk yoghurt med vitlök, rökt paprikapulver, chilipulver, basilika, salt och peppar hade jag till kyckling. Det var gött och bör även funka till annat.
Citera
2012-08-07, 01:10
Medlem
idiamindadas avatar
Tack för alla bra svar! Nu jävlar ska här bli dipp.
Citera
2012-08-07, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Glad i hågen häller jag väl avvägda mängder kryddor i gräddfil för att tillreda dipp till mina lättsaltade potatischips. Tyvärr smakar dippen exakt som om något mysmongo hällt väl avvägda mängder kryddor i gräddfil.. Ingen "kropp" av den typen man finner hos köbedipp. Blekt och tunnt.. Helt enkelt misslyckat.

Help me out!

Gräddfil - Avokado - Vitlök - Citron, Olivolja. Skippa de sista två om du vill ha mycket vitlök.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in