2012-07-31, 14:57
Medlem
salxars avatar
Comviq sänker priset under ramadan. Det var något som jag uppmärksammades av när jag var i Skärholmen idag.
https://imagedb.org/images/106662.jpg
Vad tycker ni om det här? Är det bra att de sänker priset under ramadan så att våra nysvenskar kan ringa till sina kompisar i utlandet? Kanske kan de övertala sina kompisar att komma hit så vi får mer skatteintäkter?
Vad tror ni kommer härnäst? Nedsatt pris på grönsaker under ramadan på ICA?
Skulle Comviq någonsin göra något liknande för judarna under pesach eller liknande?
Citera
2012-07-31, 15:01
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Det är ungefär som operatörerna i Australien ger rabbat på utlandssamtal till England under jultiderna. Sverige är nu likadant, araberna är de som tar över Sverige och svenskarna kommer bli en marginaliserad grupp.
Citera
2012-07-31, 15:08
Medlem
Milan.Barcas avatar
Knappast rätt forums val, men jag förstår varför du la den här. Du tror inte att Comviq vill ha fler kunder annars? Fast att de skulle vilja ha fler kunder låter dock inte så logiskt. Vilket företag skulle vilja ha många kunder? Nej. Det enda som är logiskt är att Comviq har gått över till muslimernas sida och ska nu tillsammans med muslimerna, ta över Sverige. Vi måste ta till våld innan det är försent!
Citera
2012-07-31, 15:13
Medlem
antiadmins avatar
Saknar den tiden då Sverige var Svenskt.

OnT: Jag tycker detta är så fel..
Citera
2012-07-31, 15:15
Medlem
Zeriths avatar
Stort LOL på det här. Patetiskt.
Citera
2012-07-31, 15:16
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milan.Barca
Knappast rätt forums val, men jag förstår varför du la den här. Du tror inte att Comviq vill ha fler kunder annars? Fast att de skulle vilja ha fler kunder låter dock inte så logiskt. Vilket företag skulle vilja ha många kunder? Nej. Det enda som är logiskt är att Comviq har gått över till muslimernas sida och ska nu tillsammans med muslimerna, ta över Sverige. Vi måste ta till våld innan det är försent!
en knivskarp analys! jag håller med. det är troligen inte företagsekonomiska överväganden som ligger bakom detta. det här är ett led i en mer långtgående strategi för ett muslimskt övertagande av sverige, där comviq spelar en nyckelroll. jag kan ge mig fan på att VD:n är jude.
Citera
2012-07-31, 15:16
Medlem
Otems avatar
Är det bara till för muslimer med comviq som ringer utomlands?
Svenskar som ringer utomlands under samma tid då? Tvingas dom betala mer då?
Citera
2012-07-31, 15:19
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Är det bara till för muslimer med comviq som ringer utomlands?
Svenskar som ringer utomlands under samma tid då? Tvingas dom betala mer då?

Nej, de ger rabatt till alla som ringer till MENA-länder, Comviq kan inte kontrollera vem det är som ringer. Det är knappast svenskar som ringer dit så det är definitivt en riktad kanpanj ändå.
Citera
2012-07-31, 15:22
Medlem
Comviq har ju ett prisalternativ som heter Amigos där man ringer billigare utomlands, nu får man ännu bättre pris under ramadan. Det är alltså inte bara muslimer som kan utnyttja detta utan alla som ringer med Comviq Amigos utomlands. Precis som att man under sommaren nu har 0kr/minut till samtliga nät. Det är en tidsbegränsad kampanj för att få folk att ringa med Comviq.

Ser inte problemet...
Citera
2012-07-31, 15:22
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Nej, de ger rabatt till alla som ringer till MENA-länder, Comviq kan inte kontrollera vem det är som ringer. Det är knappast svenskar som ringer dit så det är definitivt en riktad kanpanj ändå.

Ja..och vad i helvete är egentligen problemet?

Tycker du inte det finns tillräckligt med erbjudanden vid övriga högtider?
Citera
2012-07-31, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Nej, de ger rabatt till alla som ringer till MENA-länder
Nej, de ger rabatt till alla som ringer utrikessamtal med deras Amigos-tillval. Det ger rabatt även om du ringer till Norge.
Citera
2012-07-31, 15:37
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Ja..och vad i helvete är egentligen problemet?

Tycker du inte det finns tillräckligt med erbjudanden vid övriga högtider?
Jag skapade tråden för att jag tyckte det var lustigt att de väljer att ha kampanjen under just ramadan, riktad mot just muslimer. Varför inte rikta den mot kristna? Eller judar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in