2005-03-17, 14:34
Medlem
Simsons avatar
Vilka mobiloperatörer använder sig utav Telias nät här i Sverige? Jag vet att Halebop - som för övrigt ägs av Telia - och Sense kör på Telias nät, men finns det fler?
Citera
2005-03-17, 14:45
Medlem
Badankas avatar
tror bara det är felia och halebop som gör det
Citera
2005-03-17, 17:38
Medlem
Ned Seagoons avatar
PGOne.

Verkar dock vara halvskumt MLM-företag eller liknande. Caveat emptor.
Citera
2005-03-17, 22:17
Medlem
ACN nyttjar även de Telias nät... dock är det ett MLM-företag så man ska väl vara på sin vakt....

det uppmärksammade företaget Seven äger en del av PGOne, resten ägs av ett företag på Madeira. Så visst rör det sig om MLM även här.

MTV och Vattenfall använder också Telias nät
Citera
2005-03-17, 23:05
Medlem
The_Underdogs avatar
vet inte om du menar vilka som enbart använder telias nät eller inte, men på vissa siter ("mastplaceringar") så använder bl a comviq telias nät..
Detta är förstås på platser där de själva inte har någon mast, och då har de ofta bara länkar uppsatta i masten.
Sen är det ju många bolag, både statliga, kommunala och privata som är inhyrda på telias master. Jag vet att exempelvis Banverket har varit det, men nu tror jag de har eget nät (inte helt säker).
Men om du nu bara undrade över vilka mobiloperatörer som endast använder Telias nät så kan du ju såklart bortse från mitt inlägg
Citera
2005-03-18, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_Underdog
vet inte om du menar vilka som enbart använder telias nät eller inte, men på vissa siter ("mastplaceringar") så använder bl a comviq telias nät..
Detta är förstås på platser där de själva inte har någon mast, och då har de ofta bara länkar uppsatta i masten.
Sen är det ju många bolag, både statliga, kommunala och privata som är inhyrda på telias master. Jag vet att exempelvis Banverket har varit det, men nu tror jag de har eget nät (inte helt säker).
Men om du nu bara undrade över vilka mobiloperatörer som endast använder Telias nät så kan du ju såklart bortse från mitt inlägg

inte bara länkar (om du nu syftar på radiolänk antennerna) som de sätter upp om de hyr in sig på någon annans mast... hyr tex Comviq in sig på Telias mast sätter de upp egna GSM antenner (händer att de delar på samma GSM antenner också, beror lite på utrymme/miljön där antennerna är placerade)... men som sagt, det var nog inte så väsentligt i detta fallet
Citera
2005-03-18, 20:56
Medlem
Simsons avatar
Okej...

Vi säger så här: Jag vill skaffa ett kontantkort som INTE är svindyra Telia Refill, men som hör till en mobiloperatör som använder sig utav Telias nät. Det finns Halebop, men de har ju infört en 49:-/mån-gräns, så de är inte längre ett alternativ för mig.

Finns det alltså någon annan operatör med kontantkort?
Citera
2005-03-19, 01:19
Medlem
The_Underdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cytech
inte bara länkar (om du nu syftar på radiolänk antennerna) som de sätter upp om de hyr in sig på någon annans mast... hyr tex Comviq in sig på Telias mast sätter de upp egna GSM antenner (händer att de delar på samma GSM antenner också, beror lite på utrymme/miljön där antennerna är placerade)... men som sagt, det var nog inte så väsentligt i detta fallet

lite lamt att påpeka det kanske, men jag skrev faktiskt "ofta"
Lite OT så hade High3G (3) också ett tag ovanan att sätta upp diverse utrustning i masterna innan de fått klartecken från Telia att göra detta..vilken kunde resulterat i rätt grova komplikationer, milt sagt...

Kan inte hjälpa dig simson, d där e absolut inte min avdelning...men telia refill är ju inte så dyrt om du är under 25, men det kanske du inte är? Kolla upp Telia ungdom refill eller vad det nu heter om du e under 25, annars ignorerar du bara detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in