När jag ska starta min laptop händer detta:
Allt är som vanligt, förutom att det tar en jäkla tid.
Sen kommer en ruta om att det inte gick att starta och jag får frågan om jag vill köra en felsökning, vilket jag gör.
Den gör den, och datorn börjar att starta.
Jag får den här skärmen där det står "Microsoft Corporation" (tror jag iaf det står) och en sån där "mätare" visar att den arbetar.
Sen blir det inget mer.
Den kan stå så i timmar.
Efter några försök fick jag (äntligen) frågan om jag ville återställa datorn till en punkt då den fungerade, så jag svarade ja.
Samma resultat.
Som ni insett från de första meningarna kan jag absolut ingenting om datorer, och vänder mig därför till Flashback för tips och trix.
testa att slå av trådlösa nätverk på datorn, det kan du göra manuellt på datorn genom att dra fliken åt något håll. testa det ibland spökar den och får laptops att göra det du skriver.
testa att slå av trådlösa nätverk på datorn, det kan du göra manuellt på datorn genom att dra fliken åt något håll. testa det ibland spökar den och får laptops att göra det du skriver.
annars hade jag nog formaterat hela hårdisken
Testa reparera via win skivan innan format eller varför inte?
När jag ska starta min laptop händer detta:
Allt är som vanligt, förutom att det tar en jäkla tid.
Sen kommer en ruta om att det inte gick att starta och jag får frågan om jag vill köra en felsökning, vilket jag gör.
Den gör den, och datorn börjar att starta.
Jag får den här skärmen där det står "Microsoft Corporation" (tror jag iaf det står) och en sån där "mätare" visar att den arbetar.
Sen blir det inget mer.
Den kan stå så i timmar.
Efter några försök fick jag (äntligen) frågan om jag ville återställa datorn till en punkt då den fungerade, så jag svarade ja.
Samma resultat.
Som ni insett från de första meningarna kan jag absolut ingenting om datorer, och vänder mig därför till Flashback för tips och trix.
Nån idé?
Nån lösning?
Med vänliga och extremt hoppfulla hälsningar
Crimphri
Hade/har liknande problem. Fick reparera varje gång jag startade datorn i princip, är till 99% säker på att min hårddisk är paj. Så funkar det inte att formatera för att fixa problemet så ska du nog ta dig en titt på det.
Om man bootar från CD eller USB med ett Linux OS, så kan man se om det är HD som är trasig, är den OK kan man dessutom kopiera de filer man vill spara innan man återinstallerar.
Då verkar lösningen vara att ge upp...
Går det att rädda foton och sånt? Eller är det helt kört?
Och STORT tack, ni är mina hjältar
det är för tidigt att ge upp nu
om inte hårddisken kraschat så går det att rädda fotona
tex med http://puppylinux.com/about.htm
annat allternativ är att plocka ur hdd och sätta den i en annan dator
vad är det för operativsystem du har och vilken dator?
Nej formatera inte datorn än, försök fixa det på annat vis först. Jag skulle testat att gör en systemåterställning eller ladda den senast fungerande konfigurationen.