2012-07-30, 03:02
Medlem
Tjenare!

Har under de senaste två dagarna hängt och trollat på The Typical Muslimens facebook sida. Såg då en motgrupp som ville få bort denna sida, så jag gjorde en motgrupp mot motgruppen. Gruppen som jag skapade var inte för att "kränka" muslimer utan för att visa att det finns människor som tar detta som ett skämt samt att hålla yttrandefriheten vid liv. Och ge och med detta så har jag fått "mordhot" av några idioter som snackar skit bakom skärmen. Så jag tänkte anmäla dessa hot på skoj för att också visa att man kan bli straffad för att snacka skit via Internet för dessa islamister. Dock har jag skrivit ganska hetsande kommentarer på TTMs facebook sida (endast dock på skoj). Och då undrar jag om jag kan bli motanmäld för det jag har skrivit på en annan sida och vad för straff de som har mordhotat mig kan tänkas få.

Om jag har placerat denna tråd fel får ni gärna flytta på den.
Citera
2012-07-30, 03:06
Medlem
Dezhs avatar
Jo, men de skrev det också på skoj vet du.
Citera
2012-07-30, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dezh
Jo, men de skrev det också på skoj vet du.
Skulle faktiskt inte tro att dessa människor skriver på skoj som har hotat mig.
Citera
2012-07-30, 03:43
Medlem
Dezhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegreGB
Skulle faktiskt inte tro att dessa människor skriver på skoj som har hotat mig.
Varför skulle då polisen tro dig när du säger att du skrev på skoj?
Citera
2012-07-30, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dezh
Varför skulle då polisen tro dig när du säger att du skrev på skoj?
Oj, uteslöt ett "inte" från min mening. Det jag menade var att jag tror att dessa människor inte skojar.
Citera
2012-07-30, 03:54
Medlem
Dezhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegreGB
Oj, uteslöt ett "inte" från min mening. Det jag menade var att jag tror att dessa människor inte skojar.
... och polisen kommer tro samma sak om dig när det kommer fram att du också skrev liknande eller samma saker som de gjorde.
Citera
2012-07-30, 04:15
Medlem
Beror på om dina kommentarer är straffbara eller inte, utan citat kan vi inte riktigt döma.
Citera
2012-07-30, 04:30
Medlem
folkgemenskaps avatar
känns rätt meningslöst, även om dom mot förmodan skulle åka fast för det, vad tror du dom skulle få för straff? Det är knappast ett seriöst dödshot om det är riktat mot ett trollkonto som dom inte har en aning om vem som ligger bakom.
Citera
2012-07-30, 08:57
Medlem
Public Enemys avatar
Nämen, det är ju en strålande ide, och ett superbra sätt att använda våra gemensamma skattepengar på.
Annars kan du ju alltid stämma träff med killarna irl över en fika, då kan ni säkert komma överens om vem som har rätt eller fel i frågan. Då slipper ni ju att riskera åtal för olika olämpliga tangenttryckningar
Citera
2012-07-30, 09:20
Moderator
blomvattnares avatar
B o B -► Juridik

/Mod
Citera
2012-07-30, 12:07
Medlem
Skapade du gruppen anonymt genom ett fejkat konto eller vet de som hotat dig om din riktiga identitet?
Citera
2012-07-30, 17:55
Medlem
Björnbärs avatar
Du vet att mod flyttar tråden om så behövs oavsett vad du tycker va?

Åter till ämnet. Känner du dig hotad? I så fall anmäl. Känns dock som att man får ta sånt här med en nypa salt. Du var ju ute efter att provocera och det fungerade uppenbarligen, vad förväntade du dig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in