Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Det tvivlar jag inte alls på att du är. Däremot krävs det knappast ett geni för att förstå att en öppen kritik ger ett större genomslag än om den är dold som den blir nu. Det är inte smickrande för FB att förbjuda "offentlig" kritik mot beslut som tas.
Min syn och tolkning på den saken är lite annorlunda än din. Mig veterligen är det hur ok som helst att starta en tråd med kritik. Poängen är att kritiken ska ligga mot reglerna och tolkningen av dessa, som grund till kritiken får man då ta upp en varning eller två som exempel på hur det tolkas nu som hjälp för att poängtera det felaktiga i hur regeln tolkas.
En varning är ju felaktig enbart(förhoppningsvis) för att tolkningen av regeln som föranledde varningen är felaktig.
Dock inte sagt att bara för att en person påstår att en tolkning av en regel är felaktig så är det så. Men en sådan diskussion bör självklart få hållas. Men fokus ska hållas på regeln och tolkningen av den, inte på enskilda varningar eller den moderator som annonserade den. Dock kan som sagt varningar fungera som ett underlag till varför regeln är felaktig, det är ju enda sättet att få fram någon som helst väl grundad kritik mot reglerna.
Har jag helt fel får admin ta mig i örat.