Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2005-03-17, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Hehehe....

Jag citerar mig själv. En eller ett par moderatorer kan ingå, och då sådana som var respekterade och rakryggade användrare innan mod-statusen. Då slipper man (kanske) eviga gnälliga konflikter mellan grinpellar i båda lägren.

Kom igen nu TD, ta tjänstledigt från jobbet och jobba igenom detta i Outlaw.

Tackar för förtroendet Konrad! Alltså, låt mig klargöra att jag inte skulle ha ett dug emot om Admin skulle öppna upp varningstrådarna för diskussion igen. Absolut inte, vad jag ställer mig tveksam (utifrån min egen horisont) till är att behovet verkligen finns?

Är det ett stort problem för er att ni inte kan kommentera åtgärderna i respektive tråd? Ser ni att en i ert tycke tvivelaktig åtgärd drabbat någon PM:a en moderator! Skulle jag få ett sånt PM skulle jag garanterat ta upp det i outlaw. Diskussion och öppenhet är aldrig fel, tvärtom, men rena gnälltrådar i Flashback är jag glad att vi agerar emot.
Citera
2005-03-17, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Jag vill till och med minnas att du var en av de mest drivande i ett fall.
Att ta det i pm med moderator är inte ett alternativ då jag anser att de diskussionerna oftast har ett publikt intresse.

Visst var jag det och jag är minst lika drivande och jävlig idag, det tror jag att jag kan säga utan att förhäva mig alltför mycket. Idag är ju alla åtgärder "öppna"? De finns ju i varningsforat till allmän beskådan. Den enda skillnaden är att användarna inte längre tillåts kommentera dessa åtgärder i en tråd?
Citera
2005-03-17, 18:45
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Visst var jag det och jag är minst lika drivande och jävlig idag, det tror jag att jag kan säga utan att förhäva mig alltför mycket. Idag är ju alla åtgärder "öppna"? De finns ju i varningsforat till allmän beskådan. Den enda skillnaden är att användarna inte längre tillåts kommentera dessa åtgärder i en tråd?

Det tvivlar jag inte alls på att du är. Däremot krävs det knappast ett geni för att förstå att en öppen kritik ger ett större genomslag än om den är dold som den blir nu. Det är inte smickrande för FB att förbjuda "offentlig" kritik mot beslut som tas.
Citera
2005-03-17, 20:07
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Det tvivlar jag inte alls på att du är. Däremot krävs det knappast ett geni för att förstå att en öppen kritik ger ett större genomslag än om den är dold som den blir nu. Det är inte smickrande för FB att förbjuda "offentlig" kritik mot beslut som tas.
Min syn och tolkning på den saken är lite annorlunda än din. Mig veterligen är det hur ok som helst att starta en tråd med kritik. Poängen är att kritiken ska ligga mot reglerna och tolkningen av dessa, som grund till kritiken får man då ta upp en varning eller två som exempel på hur det tolkas nu som hjälp för att poängtera det felaktiga i hur regeln tolkas.

En varning är ju felaktig enbart(förhoppningsvis) för att tolkningen av regeln som föranledde varningen är felaktig.

Dock inte sagt att bara för att en person påstår att en tolkning av en regel är felaktig så är det så. Men en sådan diskussion bör självklart få hållas. Men fokus ska hållas på regeln och tolkningen av den, inte på enskilda varningar eller den moderator som annonserade den. Dock kan som sagt varningar fungera som ett underlag till varför regeln är felaktig, det är ju enda sättet att få fram någon som helst väl grundad kritik mot reglerna.

Har jag helt fel får admin ta mig i örat.
Citera
2005-03-17, 21:20
Medlem
orgrytes avatar
Det är fan riktigt hardcore att begära advokat när man bannas från ett internetforum.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in