2012-07-29, 00:01
Medlem
jannesvansloss avatar
Till er moderatorer.

Har undrat väldigt länge varför så fort någon startar en tråd i fel ämne så skickar ni det i papperskorgen.

Varför inte bara flytta tråden till rätt ämne, så slipper medlemmen starta en ny tråd etc.?

Fred ut.
2012-07-29, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Till er moderatorer.

Har undrat väldigt länge varför så fort någon startar en tråd i fel ämne så skickar ni det i papperskorgen.

Varför inte bara flytta tråden till rätt ämne, så slipper medlemmen starta en ny tråd etc.?

Fred ut.
Gissar på att moderatorn vill ge en knäpp på näsan åt den som inte väljer rätt forum.
2012-07-29, 00:14
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onkelkonkelkonkel
Gissar på att moderatorn vill ge en knäpp på näsan åt den som inte väljer rätt forum.

Men då kan dem istället för att flytta tråden, ge en tillsägelse/varning eller liknande?

+ att dem skriver typ "Har ingenting med blablabla att göra"

Vad jag har upplevt så har dem aldrig skrivit i vilket ämne tråden skall ligga.
2012-07-29, 00:15
Medlem
epost72s avatar
Det går snabbare att flytta till papperskorgen än att flytta till rätt forum.
Lite precis som det gick fortare för dig att starta än tråd istället för att söka på om det kanske finns en tråd som tar upp exakt samma sak.
2012-07-29, 00:17
Moderator
Lobengulas avatar
Nja, det händer väl. Men om det inte är någon diskussion att tala om i tråden så är det enklast att papperskorga den. Det finns ju inget värt att spara förutom själva trådstartsinlägget.

Då kan TS gå till rätt forum, undersöka om det redan finns en tråd som diskuterar ämnet. Om inte, copy/paste på sin trådstart (inlägget finns ju i papperskorgen) och starta en ny tråd.

Det handlar ju om vem som ska göra arbetet att forska i om det redan finns en tråd som diskuterar ämnet. Jag tycker nog att användaren kan göra det. Om det däremot finns en intressant diskussion så är det mer tveksamt att papperskorga. Då är det vanligt med trådlåsning eller flytt.
2012-07-29, 00:19
Bannlyst
Citat:
Men då kan dem istället för att flytta tråden, ge en tillsägelse/varning eller liknande?

+ att dem skriver typ "Har ingenting med blablabla att göra"

Vad jag har upplevt så har dem aldrig skrivit i vilket ämne tråden skall ligga.
Misstänker att en varning anses för grovt för denna felpost, och att det anses vara lämpligare straff att få göra om från början.
2012-07-29, 00:19
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det går snabbare att flytta till papperskorgen än att flytta till rätt forum.
Lite precis som det gick fortare för dig att starta än tråd istället för att söka på om det kanske finns en tråd som tar upp exakt samma sak.
Har sökt innan jag skapade tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Nja, det händer väl. Men om det inte är någon diskussion att tala om i tråden så är det enklast att papperskorga den. Det finns ju inget värt att spara förutom själva trådstartsinlägget.

Då kan TS gå till rätt forum, undersöka om det redan finns en tråd som diskuterar ämnet. Om inte, copy/paste på sin trådstart (inlägget finns ju i papperskorgen) och starta en ny tråd.

Det handlar ju om vem som ska göra arbetet att forska i om det redan finns en tråd som diskuterar ämnet. Jag tycker nog att användaren kan göra det. Om det däremot finns en intressant diskussion så är det mer tveksamt att papperskorga. Då är det vanligt med trådlåsning eller flytt.

Okej okej, tack för svar!
2012-07-29, 00:21
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onkelkonkelkonkel
Misstänker att en varning anses för grovt för denna felpost, och att det anses vara lämpligare straff att få göra om från början.

Ja, det har du rätt i. Men tänkte mer något liknande, typ tillsägelse eller något i den stilen.
2012-07-29, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ja, det har du rätt i. Men tänkte mer något liknande, typ tillsägelse eller något i den stilen.
Tja kanske det vad vet jag? jag är inte mod och blir nog inte heller.
2012-07-29, 00:33
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Jo, när jag gör det så är det för att försöka få den som postat fel att tänka till och göra rätt, i fortsättningen. Och det är inte ofta jag behöver upprepa mig med samma användare.

Och ja, det finns ett otal trådar om detta, så TS borde ha sökt.

Låst

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in