2022-09-28, 22:51
Medlem
Är Blå porten fortfarande aktivt och SO?
Citera
2022-10-11, 17:42
Medlem
UE i Norrtälje 2022, någon som har några intressanta platser att dela med sig?
Citera
2026-05-13, 23:15
Medlem
SlutaGrinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattssonJ
I Herräng finns tunnlar som är uppemot 1km nere i berget, dock är dom vattenfyllda efter att gruvdriften hade lagt ner sin verksamhet där.
Annars finns hemliga anläggningar ute vid Singö (Ön norr om Grisslehamn)
Hur jag vet det, min far var med och byggde flera av dessa rum som står på stora stålfjädrar för att klara kärnvapen. Ska också finnas sjukhussalar i dessa och även hangar för ubåtar.
Längre söder ut så på "Skatudden" finns mängder av bunkrar och skyddsrum som emellanåt är upplåsta (En vän är ägare av denna mark och således äger alla skyddsrum) och det händer att dessa lämnas upplåsta.
Finns även en klättervägg på ett stort skyddrum som han har byggt
Sen i Grisslehamn fanns det en radarmast för millitären som tyvärr monterades ned för några år sedan, men där finns det stora rum i bergen med dieselkraftverk och andra roliga saker för driften av denna radar som användes för att hålla koll på all flygtrafik över östersjön, den såg nästan hela vägen till Ryssland om jag minns rätt
Var menar du att det här ska finnas? Jag har varit både i Grisslehamn, Singö och på stora delar av Väddö. Jag har aldrig sett några indikationer på att det skulle finnas stora bergrum.

Har även varit där masten fanns förut, och det finns inga håligheter där. Om det fanns förut så är de väl gömda idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in