• 1
  • 2
2012-10-28, 08:23
Medlem
BlizzardKings avatar
Mark Weber har gjort en liten sammanställning av olika "nazi-citat" som förvanskats för att passa den internationella judenhetens agenda och genom indoktrinering bankats in i huvudet på gemene man i decennier:
Citat:
Fraudulent quotations attributed to Hitler and other Third Reich leaders have been widely circulated for years. Such quotes are often used by polemicists -- of both the left and the right -- to discredit their ideological adversaries by showing that Nazis held similar views. This tactic works because people have been educated to believe that anything Hitler and other Nazi leaders thought or said was malevolent, wrong-headed or evil, and that no reasonable or ethical person could hold similar views.
http://www.ihr.org/other/weber2011fakequotations.html
Citera
2012-10-29, 09:55
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Mark Weber har gjort en liten sammanställning av olika "nazi-citat" som förvanskats för att passa den internationella judenhetens agenda och genom indoktrinering bankats in i huvudet på gemene man i decennier:

http://www.ihr.org/other/weber2011fakequotations.html

Intressant text. Finns knappast någon historisk episod som till sådan grad är baserad på faktoider som tysk historia mellan 1900 och 1945. Ser att han refererar till William Pierce. Sådant är lite av ett dubbeleggat svärd. I en värld där folk utan att skämmas framhåller Wiesenthal som auktoritet så borde det inte vara nåt problem att referera till den betydligt mer sanningsenlige Pierce. I den världen lever vi inte och sådana referenser blir lätt motpropaganda där man ser till avsändaren istället för innehållet.

Har fått min bok om den preussiska generalen. Däremot så har jag inte tagit mig tid att läsa den ännu. Arbetar och kommer hem trött, alternativt sysslar med andra hobbies. Är lite av en seriemonoman. Fastnar för nånting, läser in mig monomant på området. Fastnar för nåt annat, lämnar det tidigare området och läser in mig där istället. En genomgång kommer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in