2012-07-27, 18:49
Medlem
Adelaides avatar
Hejsan.

mm, vad är egentligen dessa reptiods för nåt, och varifrån kommer de?

Är sjukt intresserad av sånt här

Lämna gärna in raporter om folk som varit i kontakt med reptiods, är ni snälla.
Citera
2012-07-27, 19:58
Medlem
Dr.Brauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Hejsan.

Jag antar att du även menar så kallade "Reptilians" eller är reptiods en helt annan grejj?
Citera
2012-07-27, 20:02
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun
Jag antar att du även menar så kallade "Reptilians" eller är reptiods en helt annan grejj?

http://en.wikipedia.org/wiki/Reptoids

så hette dom visst, my bad
Citera
2012-07-27, 21:00
Medlem
Wishies avatar
Har för mig att de allra flesta anses komma nånstans ifrån Hemispherium dexter
Senast redigerad av Wishie 2012-07-27 kl. 21:02.
Citera
2012-07-27, 21:37
Medlem
Tucanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Hejsan.

Kan inleda med att jag inte tror på reptioider, i någon form alls.

Har däremot en vän som säger sig kunna väldigt mycket om ämnet och gärna pratar på om det. Av allt han sagt är det bara en sak som jag minns noggrant. Han menar på att man kan avslöja reptilhumanoider utan att se deras rätta form. Enligt honom reagerar vanlig hushållsjäst vid kontakt med en reptilians hud. Jästen byter alltså färg vid hudkontakt.

Han har visat mig namnmärkta burkar med kyld jäst i olika färger och hävdar att detta är bevis för att reptilians existerar. Tror som sagt inte på det han säger, trots "bevisen".

Tänkte att det kunde vara av intresse för den här tråden.
Citera
2012-07-28, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Har för mig att de allra flesta anses komma nånstans ifrån Hemispherium dexter
Bazinga.
Citera
2012-08-08, 07:17
Medlem
Med risk för att gå en smula utanför sakfrågan...

Någon får gärna rätta mig om jag har fel, men jag tror att myten om reptiler i människorform är sprungen ur "The 13 Illuminati Bloodline"? David Icke var den som först - tror jag i alla fall - introducerade denna teori, efter att han intervjuat någon stamhövding eller liknande elände. Denna intervju finns för övrigt på Youtube. Jag vet inte om någon primitiv afrikan är en så trovärdig källa dock.

Reptil-teorin har säkert funnits längre än så, men denna intervju utlöste något slags ramaskri. Någon som vet om sådana här teorier har funnits längre än så? Jag är pinsamt dåligt påläst vad gäller reptilioder eller vad det nu heter.
Citera
2012-08-08, 08:17
Medlem
Kobolds avatar
Fa-fa-fa-fantasiiiiin!
Citera
2012-08-08, 11:59
Medlem
skunkjobbs avatar
Utan TV-serien V som gick först på 80-talet http://www.imdb.com/title/tt0086822/ så hade vi nog sluppit den här idiotin. Det har sedan plockats upp psykiskt störda linslöss som David Icke som lyckas lura de mest lättlurade i den mänskliga arten. De enda "bevisen" han har för sin tes är några filmer där ögonblänk, bildkomprimeringsartefakter eller rent fusk fått pupillen att se "linsformad" (alltså som en konvex lins i genomskärning, som ett katt- eller reptilöga). Tror man på den här tjurskiten är man bara totalt dum i hela djävla huvudet, ända ner till axlarna.
Citera
2012-08-08, 12:42
Medlem
Nefuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Utan TV-serien V som gick först på 80-talet http://www.imdb.com/title/tt0086822/ så hade vi nog sluppit den här idiotin. Det har sedan plockats upp psykiskt störda linslöss som David Icke som lyckas lura de mest lättlurade i den mänskliga arten. De enda "bevisen" han har för sin tes är några filmer där ögonblänk, bildkomprimeringsartefakter eller rent fusk fått pupillen att se "linsformad" (alltså som en konvex lins i genomskärning, som ett katt- eller reptilöga). Tror man på den här tjurskiten är man bara totalt dum i hela djävla huvudet, ända ner till axlarna.

+1!

Finns en anledning att denna "teorin" inte växte fram förrän efter Tv-serien V.

Nästan som när Doug Bower och Dave Chorley i Southhampton på 70-talet började göra de första Crop-Circles. De var de första som började med skiten och har erkänt det.

Alla foliehattar ignorerar dock Bower och Chorley.

Men dom tror väl att utomjordingar såg det och tänkte: "Dude, we have got to get in on this shit."

Det finns ett genomgående tema från foliehattar att hämta sin mythos från obskyr popkultur och andra rena skojare, sen efter ett tag glöms källan bort.
Citera
2012-08-08, 13:16
Medlem
[Strange Days]s avatar
De kommer från vissa konspirationsnissar och science-fiction nördars fantasi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in