2012-07-27, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charlieay
Du verkar ha ganska bra koll och bott lite varstans. Hur är områdena Johannelund och Bostadsrättsområdet i Berga?

Johannelund har jag knappt varit i, så jag kan inte svara på hur området som sådant är. Dock ligger det också ganska avsides. Funkar nog om du ska plugga på Hälsouniversitetet, men ska du till campus Valla (filosofiska/tekniska fakulteten) är det en rejäl bit att ta sig.

Vet inte riktigt vad du menar med bostadsrättsområdet i Berga, tyvärr. Jag bodde i västra Berga, men i hyresrätt. Oavsett vilket så är ju Berga ändå Berga, oavsett om man hyr eller köper. Inget toppenområde, samt ligger avsides. Dock är det nära till att storhandla billigt.
Citera
2012-07-27, 19:24
Medlem
Citat:
Johannelund har jag knappt varit i, så jag kan inte svara på hur området som sådant är. Dock ligger det också ganska avsides. Funkar nog om du ska plugga på Hälsouniversitetet, men ska du till campus Valla (filosofiska/tekniska fakulteten) är det en rejäl bit att ta sig.

Vet inte riktigt vad du menar med bostadsrättsområdet i Berga, tyvärr. Jag bodde i västra Berga, men i hyresrätt. Oavsett vilket så är ju Berga ändå Berga, oavsett om man hyr eller köper. Inget toppenområde, samt ligger avsides. Dock är det nära till att storhandla billigt.

Tack för svar, åker ner under helgen och kollar på lite visningar så får jag se hur det blir. Tack för all hjälp
Citera
2012-07-27, 20:33
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drlinkp
Inte säker på Ekholmen men Skäggetorp är stans "ghetto" och ligger långt ifrån det mesta. Det är ett hyfsat gulligt område för att vara ghetto men med klart fler skumma typer än resterande Linköping...

Har du något som helst val borde du göra allt du kan för att undvika Skäggetorp, framförallt på grund av det långa pendlingsavståndet.

Ekholmen är inte riktigt ghetto, men det är inte lika "fint" som exempelvis johannelund.

"Bra" områden brukar jag räkna som
Johannelund
Hjulsbro
Kvinneby (är rätt okej, hör inte mkt stök därifrån)
Valla,
Vissa delar av ryd
Gottfridsberg
Åbylund
Innestaden samt tannefors är godkänt
Tallboda är rätt bra.
Vikingstad (hör det till lkpg?)
Citera
2013-07-23, 17:25
Medlem
John.Walkers avatar
Hur är området innerstaden-hejdegården?
Citera
2013-10-07, 11:48
Medlem
miGss avatar
Väcker lite liv i tråden igen. Letar boende i Linköping och har en lägenhet på gång i Ekholmen. Hur anses det området? Någon som bott där som kan berätta?
Citera
2013-10-07, 12:09
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miGs
Väcker lite liv i tråden igen. Letar boende i Linköping och har en lägenhet på gång i Ekholmen. Hur anses det området? Någon som bott där som kan berätta?

Jag har bott i Johannelund angränsande område till ekholmen i ca 21 år hela min uppväxt mer eller mindre.

Ekhomen är ett lungt ställe händer inte mycket där. Blandad befolkning pensionärer, barnfamiljer och invandrare. Inte så värst mycket ungdomar som bor själva. Du har ett köpcentrum i ekholmen med 2 mataffärer, systembolaget, videoaffär, apotek, pizzeria mfl. Så du slipper åka in still stan om du behöver handla. Däremot så har du långt till universitet du kommer få byta buss en gång, om du nu inte ska studera på hälsouniversitetet för då är lite lite saksamma för bussen ska förbi där innan den kommer inte till själva staden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in