• 1
  • 2
2012-07-27, 13:26
Medlem
Stoxozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Kan ju vara så att mannen som kvinnan ligger med ofta är nån man är bekant med och litade på kanske?

Bra poäng
Citera
2012-07-27, 13:29
Medlem
Stoxozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Execute_order66
Så du tycker inte att du kan säga "Du får inte vara otrogen" till din livskamrat, eftersom du inte vill bestämma vad han/hon får göra?

Nej jag tycker inte man kan säga det.

Jag skulle aldrig acceptera att min fru/flickvän låg med en annan man. Det betyder för den delen inte att jag kan bestämma över henne att hon inte får göra det. Hon är visserligen min livspartner och jag litar på henne. Men om hon vill vara otrogen så kan jag inte styra och bestämma över det. Därför anser jag att man aldrig kan se mannen som en inkräktare, just för att jag anser min att fru har rätt att bestämma själv och fatta egna beslut, vare sig dom är bra eller dåliga och ogynnsamma för mig.
Citera
2012-07-27, 13:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoxoz

Jag skulle aldrig acceptera att min fru/flickvän låg med en annan man. Det betyder för den delen inte att jag kan bestämma över henne att hon inte får göra det. Hon är visserligen min livspartner och jag litar på henne. Men om hon vill vara otrogen så kan jag inte styra och bestämma över det. Därför anser jag att man aldrig kan se mannen som en inkräktare, just för att jag anser min att fru har rätt att bestämma själv och fatta egna beslut, vare sig dom är bra eller dåliga och ogynnsamma för mig.

Det där låter ju modernt, fördomsfritt & bra, i teorin. Men jag undrar hur du hade reagerat om det verkligen hade hänt & din polare Berra pumpar på henne i tvåan när du kommer hem lite oväntat tidigt efter en tuff dag på jobbet.
Citera
2012-07-27, 13:39
Medlem
Stoxozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det där låter ju modernt, fördomsfritt & bra, i teorin. Men jag undrar hur du hade reagerat om det verkligen hade hänt & din polare Berra pumpar på henne i tvåan när du kommer hem lite oväntat tidigt efter en tuff dag på jobbet.

Det har du rätt i. Och eftersom jag aldrig erfarit detta så kan jag inte svara på hur jag hade reagerat i verkligheten. Men som det ofta är i diskussionssammanhang så förhåller sig denna diskussionen på en rent teoretisk nivå. Naturligtvis hade jag förmodligen blivit förbannad på killen också, men jag tror ändå inte att jag skulle flyga på honom, utan snarare på tjejen eftersom det är henne jag är mest besviken på. Att min kompis ligger med henne är också oförsvarbart och lågt, men det är enligt min mening värre att förlora sin partner än att förlora en vän som svikit dig och legat med din partner.
Citera
2012-07-27, 13:46
Medlem
Execute_order66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoxoz

"Min fru" säger du? Och om någon tar något som du betraktar som "Ditt" är alltså inte att inkräkta?

Jag tycker nog att om en annan man, medveten om att han av dig inte alls är välkommen vare sig in i huset eller in i din fru, beslutar sig för att genomföra en sådan handling...ja det är näst intill definitionen av att inkräkta på någon annans område i min värld...
Citera
2012-07-27, 14:48
Medlem
superkorvens avatar
Jag blir arg på båda om mannen är någon jag känner eller har någon typ av relation till. Det kan ju innebära betydligt mer problem då. Är mannen för mig en okänd person är det kvinnan jag blir arg på.
Citera
2012-07-28, 00:32
Medlem
Jag tror man reagerar så instinktivt. Vi är ändå biologiska varelser och som någon annan sa: han är och inkräktar på ditt revir. Har själv upplevt samma känslor, att någon trampar på mitt revir. Men sedan kommer verkligheten ikapp, man får en rationell syn på situationen och ilskan hamnar där den hör hemma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in