2012-07-27, 09:03
Medlem
battos avatar
hur mycke aciton till ska man anvanda till 100g rökmix och hur länge ska man låta det ligga i acitonen. någon som har prövat JWH-019, är tacksam för svar
Citera
2012-07-27, 10:03
Medlem
raven101s avatar
kanske 2-3 dl. Du låter det ligga tills det avdunstar ifall du inte kör "spraya på" metoden.
Citera
2012-07-27, 19:26
Medlem
battos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
kanske 2-3 dl. Du låter det ligga tills det avdunstar ifall du inte kör "spraya på" metoden.
TACK FÖR DITT SVAR MEN
är det samma mangd aciton på spray metoden o ska man sprida ut mixen på golvet o spraya på allt på en gång eller? ska det bara stå och torka sen när man har sprayat det?
Citera
2012-07-27, 19:32
Medlem
Använd ca 3 dl kemisk ren aceton, lös cannaboiden och lägg i knastret, rör om då och då till du inte har flytande vätska kvar, sprid ut på en bakplåt och låt torka helt, rör om då och då, du får en mycket mer balanserad och lättdoserad mix än om du sprayar på det, det tar lite längre tid men det blir bättre.

mvh
Citera
2012-07-27, 21:21
Medlem
battos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe32cm
Använd ca 3 dl kemisk ren aceton, lös cannaboiden och lägg i knastret, rör om då och då till du inte har flytande vätska kvar, sprid ut på en bakplåt och låt torka helt, rör om då och då, du får en mycket mer balanserad och lättdoserad mix än om du sprayar på det, det tar lite längre tid men det blir bättre.

mvh
Tack för ditt svar om jag ska spraya det, är det bara att lägga ut det på en plåt och sen bara spraya?samma princip fast att man bara sprayar det eller?
Citera
2012-07-29, 11:14
Medlem
username-4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe32cm
Använd ca 3 dl kemisk ren aceton, lös cannaboiden och lägg i knastret, rör om då och då till du inte har flytande vätska kvar, sprid ut på en bakplåt och låt torka helt, rör om då och då,
mvh

+1

Spraya får ni hålla på med , har hört både den ena och den andra för och emot sprayning, antar att det beror på hur grundlig man är, men ni får trots allt spraya aceton själva ..

{Joppe32cm, hört något om Ur-5:an?}

mvh
Citera
2012-07-29, 11:29
Medlem
username-4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batto
hur mycke aciton till ska man anvanda till 100g rökmix och hur länge ska man låta det ligga i acitonen. någon som har prövat JWH-019, är tacksam för svar

Yes! 019 är mkt lika 018 som var en av grundkomponenterna i många av de äldre mixarna gen 1 och (gen2) ?. Tycker den är tung nog som ensam aktiv, men längden är inte så lång som man kanske kan önska sig. Dock längre än am, ur osv...

Vet inte vad som hände med 018, kanske hamnade den i dåligt ljus efter att ha blivit poppis? 18, 19, 73, 200 (är samma grej fast med tillmuppad struktur, (N1 hexyl homologer*) de blir svagare och svagare i den här ordningen, slutar med 200.

19 "diggar" både Cb1 och Cb2, blir därför komplett som indica-alternativ. ( enligt min personliga smak )

* mmmmm, -just det..

källa: wiki
Senast redigerad av username-4 2012-07-29 kl. 11:37.
Citera
2012-07-29, 18:42
Medlem
Pez-DJs avatar
Mängden aceton spelar ju ingen roll huvudsaken det täcker knastret eller vad man nu vill blanda i sina cannabinioider med lagomt så man få en jämn blandning av det hela.
Det vesäntliga är väl mängden jwh eller vad man nu har mot mängden knaster.
Citera
2012-07-29, 19:37
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pez-DJ
Mängden aceton spelar ju ingen roll huvudsaken det täcker knastret eller vad man nu vill blanda i sina cannabinioider med lagomt så man få en jämn blandning av det hela.
Det vesäntliga är väl mängden jwh eller vad man nu har mot mängden knaster.

Precis! Körde själv damiana sist vilket är tjockare växtmaterial än vad det jag brukar använda. Så då fick man ta mer aceton så det fäste överallt och inte var tort på vissa ställen.
Citera
2012-08-04, 20:24
Medlem
battos avatar
om man blandar knastert i en skål med JWC-19 o acitone, ska man ha något lock ovanpå eller ska man bara låta det stå o avdunsta i mörker. kan någon förklara för mig. och hur gör man när man sprutar på det, ex om jag blandar 3 dl aciton med jwc, ska man spruta på allt på en gång eller i omgångar. Tack på förhand för alla svar.
Citera
2012-08-05, 12:10
Medlem
username-4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Precis! Körde själv damiana sist vilket är tjockare växtmaterial än vad det jag brukar använda. Så då fick man ta mer aceton så det fäste överallt och inte var tort på vissa ställen.

+1 Lika med råtobak -> vanlig mix. Sög mkt mer vätska än väntat trots att jag blött upp den 1ggr innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in