Imorgon börjar Sommar-OS i London, det har gått fyra år trots att det känns som någon månad. Jag kan se alla händelser från det föregående OS:et i huvudet men jag kan inte minnas vad för tröja jag hade på mig igår. Tiden går helt enkelt så fort att det känns som att våra liv på denna jord är obetydliga, vi har kanske 100 år på oss att åstadkomma nåhot. Det är runt 25 OS som hinner passera innan vi skall möta vår död och på denna tid ska vi åstadkomma något. Frågan är vad. Oavsett vad vi åstadkommer kommer det att vara obetydligt för universum i sig. Vad är meningen med livet på jorden? Vi är små korn i kosmos, vår levnadstid är en sekund i kosmos år, men vi betraktar fortfarande oss själva som det bästa som skapats. Vi vill betyda någotfr våra medmänniskor, men, vad är egentligen meningen med det? Varför finns vi överhuvudtaget? Det känns som att universum skapat allt enbart för lidande. Varför ska människor behöva dö? Varför finns vi? Varför har vi fått en så avancerad hjärna som gör dessa tankar möjliga? Allt i världen är bara lidande. Även de rika lider på något sätt. Att alltid behöva oroa sig för att nägon ska ta dina pengar att något ska hända dina aktier. Att det finns mördare som kan fånta någon derad korta liv. Det är som om en moderator väljer att avsluta någons konto utan grund. Du stängs helt enkelt ut ur livet. Du kanske tror att du dog för en sak, men gjorde du det? Du är snabbt bortglömd ändå. Sorgen kommer att dö ut med dina nära, det du har gjort kommer att dö ut inom några generationer..
Jag förstår ibland att personer väljer att fly till religionen, för att få en enkel förklaring till det hela så att de kan fortsätta med sina liv präglade av mönster som upprepas. Varför jobbar du varje dag? För att ge dig och din familj ett drägligt liv. Men det bästa med livet kanske vore att bli ett djur. Det kanske är meningen med livet . Vi har fått en avancerad hjärna och andra funktioner, precis som gadgets, för att komma fram till slutsatsen att vi måste bli djur, glömma bort allt med tankegång att göra och gå på instinkter för att slippa lidandet, för att helt enkelt bli ett djur som jagar och sover. et ellDet eller att vi måste avsluta våra liv. Dinosaurierna kanske var intelligenta reptiler som en dag förstod att all denna död och all denna emotionella delen kan inte är meningsfull. Att den enda lösningen till allt kanske var en utrotning. Kanske är vi alla en del utav ett filosofiskt experiment?
En gång till in i kampen, in i den sista bra kampen jag känner till, leva och dö på denna dag, leva och dö på denna dag.
http://youtube.com/watch?v=UvZTPfPMYNA
--var tvungen att skriva av mig allt detta mumbojumbo.
Jag förstår ibland att personer väljer att fly till religionen, för att få en enkel förklaring till det hela så att de kan fortsätta med sina liv präglade av mönster som upprepas. Varför jobbar du varje dag? För att ge dig och din familj ett drägligt liv. Men det bästa med livet kanske vore att bli ett djur. Det kanske är meningen med livet . Vi har fått en avancerad hjärna och andra funktioner, precis som gadgets, för att komma fram till slutsatsen att vi måste bli djur, glömma bort allt med tankegång att göra och gå på instinkter för att slippa lidandet, för att helt enkelt bli ett djur som jagar och sover. et ellDet eller att vi måste avsluta våra liv. Dinosaurierna kanske var intelligenta reptiler som en dag förstod att all denna död och all denna emotionella delen kan inte är meningsfull. Att den enda lösningen till allt kanske var en utrotning. Kanske är vi alla en del utav ett filosofiskt experiment?
En gång till in i kampen, in i den sista bra kampen jag känner till, leva och dö på denna dag, leva och dö på denna dag.
http://youtube.com/watch?v=UvZTPfPMYNA
--var tvungen att skriva av mig allt detta mumbojumbo.