Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Nog för att det kan vara jobbigt att läsa dessa hela tiden, så kan de ändå vara ontopic och då även tillföra till ämnet och forumet i stort.
Som i ditt exampel hurvida medias bevakning är annorlunda om det är en främling som begår ett brott eller en vit (som jag misstänker att du syftade på) kan vara intressant i en tråd där media trummar ut en en vit mans namn.
Eller som i tråden du länkar till, att medias tystnad när en svart man våldtar och mördar, men hade det varit ett par män i KKK utstyrsel som dränkt en tolvåring, våldtagit mamman och sedan dödat pappan - hade medias bevakning varit annorlunda?
Jag tycker det faktiskt tillför ämnet.
Dock, visst, det kanske är lite tjatigt att läsa alla oneliners om det, men varnings-befogat tycker jag det inte är, då är det bättre att du rapporterar de inläggen du tycker är OT, så får moderator ta beslut om hurvida inlägget tillför något eller inte.
det är inte så att jag är oense med dessa skribenters uppfattning om media eller för den delen negrer, men jag tycker det är helt oerhört enahanda och monotont att tröska sida efter sida med kommentarer med spekulationer om hypotetiska scenarion. dessa slentrianmässiga one-liners förstör trådar på samma sätt som "tvåan"-kommentarerna gjorde då de var som mest frekventa. hypotetiska scenarion är irrelevanta.
jag vill inte bannlysa debattörer. den här tråden syftar förstås främst på att belysa detta monotona posthorande, som gör inte minst AB&K-trådar omöjliga att hänga med i ibland. bäst vore naturligtvis om dessa lysmaskar kunde starta separata trådar om hur tidning X skulle agera om en man ur etnicitet Y gjorde si eller om politikern Z gjorde så.