Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Jag tror du har svårt att hitta folk här som INTE har köpt från Steam. Det är den största digitala distributören just nu. Valve är också ett av de mest reko spelföretagen som finns
Du behöver inte oroa dig för några dolda kostnader men precis som andra säger så om ditt konto blir bannat så kommer du inte åt dina spel, du kan inte heller sälja dom vidare eller lämna tillbaka dem.
Har aldrig haft problem med Steam förutom med vissa downloads osv när saker precis har släppts och servers är överbelastade etc, och jag har lagt väääldigt mycket pengar på steam
Värde på kontot enligt SteamCalculator: $2711.35 USD (då har vissa saker som jag en gång betalat för sänkts i pris och/eller blivit gratis så som TF2)
Storlek på steamfoldern (och då är inte allt installerat): 797GB
Så skulle kunna säga att jag kan gå i god för att Steam inte blåser dig
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill
Det är väl bara för att de sparar din kod så att du bara behöver de tre sista siffrorna när du ska handla i framtiden? Eller så var det att man inte behövde skriva in den alls för att de sparade kortkoden.
De sparar faktiskt allt, när jag köper väljer jag vilket av de kopplade kreditkorten jag vill använda, behöver inte skriva in någon kod.
Men ja, de behöver ditt godkännande för att få spara dina kontokorts-uppgifter (har även för mig att man får välja om man vill spara det eller inte).
Vill också påpeka för TS att om du köper ett spel med månadskostnad (såsom RIFT t.ex) så kommer du få skapa ett konto hos Trion (om det är RIFT dvs) och de kommer dra pengar varje månad.