2012-07-26, 14:17
Medlem
Bakteriens avatar
Tjena.
Skulle köpa Left 4 Dead och såg att Steam hade båda ettan och tvåan för 7,49 euro. Inte illa alls. Dock ska man acceptera "steams abonnentavtal".
Det låter ju som att man binder sig för någonting, vilket jag inte alls har lust med. Och jag orkar inte läsa 100 sidor engleska skrivet som en juridikbok.

Någon här som köpt spel från Steam? Blir man bunden åt någonting?
Citera
2012-07-26, 14:24
Bannlyst
Du betalar endast för det du köper, det är ingenting som dras varje månad osv.
Citera
2012-07-26, 14:26
Medlem
kinky_Ms avatar
Nej. Du blir inte direkt bunden men du måste nog ha kvar steamklienten på datorn för att kunna spela. Inga extra kostnader dock.
Citera
2012-07-26, 15:53
Medlem
Du kan inte heller sälja dina spel eller liknande. Och om du av någon anledning skulle bli bannad från Steam så får du inte behålla dina spel. Kan vara värt att ha i åtanke.
Citera
2012-07-26, 15:55
Moderator
^Eazs avatar
Som tidigare talare säger så binder du licenserna till ditt steam konto, de avsäger sig allt ansvar för att saker ska funka och du får inte överlåta kontot (och dess spel) till någon annan.
Citera
Medlem
Veeoons avatar
Jag tror du har svårt att hitta folk här som INTE har köpt från Steam. Det är den största digitala distributören just nu. Valve är också ett av de mest reko spelföretagen som finns

Du behöver inte oroa dig för några dolda kostnader men precis som andra säger så om ditt konto blir bannat så kommer du inte åt dina spel, du kan inte heller sälja dom vidare eller lämna tillbaka dem.
Citera
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Det är väl bara för att de sparar din kod så att du bara behöver de tre sista siffrorna när du ska handla i framtiden? Eller så var det att man inte behövde skriva in den alls för att de sparade kortkoden.
Citera
2012-07-26, 18:55
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Jag tror du har svårt att hitta folk här som INTE har köpt från Steam. Det är den största digitala distributören just nu. Valve är också ett av de mest reko spelföretagen som finns

Du behöver inte oroa dig för några dolda kostnader men precis som andra säger så om ditt konto blir bannat så kommer du inte åt dina spel, du kan inte heller sälja dom vidare eller lämna tillbaka dem.

Har aldrig haft problem med Steam förutom med vissa downloads osv när saker precis har släppts och servers är överbelastade etc, och jag har lagt väääldigt mycket pengar på steam

Värde på kontot enligt SteamCalculator: $2711.35 USD (då har vissa saker som jag en gång betalat för sänkts i pris och/eller blivit gratis så som TF2)
Storlek på steamfoldern (och då är inte allt installerat): 797GB

Så skulle kunna säga att jag kan gå i god för att Steam inte blåser dig

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill
Det är väl bara för att de sparar din kod så att du bara behöver de tre sista siffrorna när du ska handla i framtiden? Eller så var det att man inte behövde skriva in den alls för att de sparade kortkoden.

De sparar faktiskt allt, när jag köper väljer jag vilket av de kopplade kreditkorten jag vill använda, behöver inte skriva in någon kod.

Men ja, de behöver ditt godkännande för att få spara dina kontokorts-uppgifter (har även för mig att man får välja om man vill spara det eller inte).

Vill också påpeka för TS att om du köper ett spel med månadskostnad (såsom RIFT t.ex) så kommer du få skapa ett konto hos Trion (om det är RIFT dvs) och de kommer dra pengar varje månad.
Senast redigerad av ^Eaz 2012-07-26 kl. 18:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in