2012-07-26, 08:21
Medlem
JPMorgandonators avatar
Är väl mer en politisk än en censur/yttrandefrihetsfråga-vad anser folk i allmänhet?

Länk
Citat:
Är det lämpligt att en kommunanställd som arbetar med barn lägger ut en nakenbild av sig själv på facebook?

Kritik från en kommuninvånare angående just en sådan bild damp ner hos Lomma kommun mitt i sommarsemestern.
Citera
2012-07-26, 08:24
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JPMorgandonator
Är väl mer en politisk än en censur/yttrandefrihetsfråga-vad anser folk i allmänhet?

Länk
Var ett fall som liknar detta för något, eller några, år sedan där en lärare gjorde samma sak - och blev uppsagd. Detta överklagades dock, och han fick jobbet åter då Facebo ansågs vara av privat karaktär, och inte hade med jobbet att göra. Så ja, det är okej med nakenbilder på Facebook om du vill ha det
Citera
2012-07-26, 08:24
Medlem
Sereenas avatar
Inte om dom inte vill riskera att bli avstängda från fejjan ;p

Annars tycker jag det kvittar, det är ju deras privatliv, inte deras jobb det rör..
Citera
2012-07-26, 08:54
Medlem
Nomis2000s avatar
En bra idé om man ska ha sådana bilder på sin Facebook kan ju vara att begränsa tillgängligheten så att inga andra än vissa utvalda kan se just de bilderna. Folk är ju som bekant fullständigt livrädda för nakenhet.
Citera
2012-07-26, 08:58
Medlem
Inte på barnen.
Citera
2012-07-26, 09:33
Medlem
Fris avatar
Ja, varför skulle de inte få det?
Hur människor ser ut nakna är och bör inte vara nån hemlighet.
Citera
2012-07-26, 09:37
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Austrianschool
Inte på barnen.
Precis. På sig själv tycker jag inte spelar någon roll dock.
Citera
2012-07-26, 10:35
Medlem
Ingen som har någon länk till bilden? En tidningsdefinition av "nakenbild" kan ju vara att dom har laddat upp semester-badbilderna på sig själva.

Tycker helt klart att folk ska få göra som de vill med sin personliga facebook-profil. Vore en helt annan sak om hon profilerade sig kommunanställd, "Slutty Social Worker 2".
Vadfan blir det annars för sverige-gestapo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in