Jag tänkte skaffa Mountain Lion, och gjorde innan det en kontroll med Skivverktyg. Den sa att min hårddisk behöver återskapas, och jag skulle starta om datorn, hålla in cmd-R, och sedan välja Skivverktyg. Problemet är att när jag gör det, så kommer Apple-logon upp, och sedan en cirkel med ett snedstreck i (som en körförbudsskylt). Sen stannar datorn där. Är det någon som kan hjälpa mig med hur jag ska göra? Måste man göra den där återskapningen, eller kan jag bara installera Mountain Lion ändå?
Fungerar datorn i övrigt, så skall det bara vara till att installera ML. Vilken modell och årsmodell på datorn har du? Är den kompatibel med ML enligt Apples rekommendationer?
MacBook Pro från dec 10. Den är kompatibel med ML. Jag skrev dock lite fel. Det den sa var att skivan behövde repareras. Det funkade dock inte med cmd-r. Datorn fungerade i övrigt perfekt. MEN, jag laddade ner ML, och när jag nu ska installera säger den att det inte går pga att MacintoshHD är skadad och inte kan repareras. Den säger att jag ska formatera. Vad ska jag göra? Hur formaterar man? Som det är nu kommer jag alltså inte in i datorn utan det stannar vid installationen som alltså inte funkar. Jag har starstskiva till snow Leopard. Följde med när jag köpte. Hjälp...?
Senast redigerad av Syzygos 2012-07-26 kl. 05:13.
Anledning: Skrev fel årsmodell
Jag vågar inte svara på vad rätt tillvägagångssätt är tyvärr. Väntar du så kommer det säkert in någon i tråden med erfarenheten och kunskapen som kan hjälpa dig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!