2012-07-25, 21:43
Medlem
Nu är det så att jag har jobbar ungefär 1 och en halv vecka nu på ett central köket som "Feriepraktikant" men eftersom de är så få folk (5 st "sjuka" denna veckan som exempel) så har jag varit "Timanställd" 2 dagar som jag egentligen inte ska vara utan ska ju bli upplärd i 4 veckor.

Tror ni jag har en god chans att få timanställnings tid efter feriepraktiken ?
Feriepraktikanten som jobbade den första perioden fick iallafall timanställning och jag har inte vågat fråga om man kan få de eller inte.
Citera
2012-07-25, 21:52
Medlem
rutger9999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakfyllandirrmode
Nu är det så att jag har jobbar ungefär 1 och en halv vecka nu på ett central köket som "Feriepraktikant" men eftersom de är så få folk (5 st "sjuka" denna veckan som exempel) så har jag varit "Timanställd" 2 dagar som jag egentligen inte ska vara utan ska ju bli upplärd i 4 veckor.

Tror ni jag har en god chans att få timanställnings tid efter feriepraktiken ?
Feriepraktikanten som jobbade den första perioden fick iallafall timanställning och jag har inte vågat fråga om man kan få de eller inte.

Ja, någon anställning som svensklärare lär du inte få.

Ja, du kommer få mer arbete där. Alternativt inte. Svårt för oss att avgöra. Men har du visat framfötterna så är chansen större. Hur bra är du på ditt jobb?
Citera
2012-07-25, 21:52
Medlem
Nä de tar nog bara in en ny praktikant och utnyttjar samhället och svenska folket lika mycket som alla andra företag
Citera
2012-07-25, 21:53
Medlem
BrittIngers avatar
Alla får jobb om de bara vill
Citera
2012-07-25, 21:59
Bannlyst
Kan ske om du arbetar bra men fråga chefen om extra arbeta ?
Citera
2012-07-25, 22:04
Medlem
Timanställning= jobbar stälvständigt
Feripraktikant= Upplärning

Jag gick en så kallad "Grytrunda" städade alla grytor efter att de lagat mat och lite annan skit är nu iallafall "fulllärd" i jsut de momentet kan man säga.

Jag anser att jag jobbat bra eftersom ingen klagat förutom en som tyckte min attityd va lite kaxig men den har jag ändrat på vilket hon tycker är bra nu
Citera
2012-07-25, 22:05
Medlem
Shirozakis avatar
Gå till chefen och säg att du vill hoppa in om någon blir sjuk, till att börja med. När du börjar få lite jobb så går du med i facket och så rullar det förhoppningsvis på
Citera
2012-07-25, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrittInger
Alla får jobb om de bara vill

säger han som fick jobb genom sin pappa samma dag som han tog studenten och har en årsinkomst på 300+
Citera
2012-07-25, 23:38
Medlem
Du har nog en god chans men prata med din chef och säg att du är intresserad av det. Annars finns det en risk att du inte får något jobb pga missförstånd.

Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in