2012-07-26, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
jag fick intrycket att hon är svagbegåvad

Håller med. En ganska så typisk (tyvärr) pantad medelklasshoppa som i undomligt oförstånd tar på sig vad hon anser vara den vita medelklassens skuld. I bästa fall växer hon ifrån det, kan vara en del av ett föräldrauppror. Men hennes mor är ju av liknande kaiber, så vi kanske inte kan hoppas på bättring här. Flickan är säkert en ganska missnöjd och frustrerad person - jag föreslår att hon åker ner till något MENA land och gör ett 10 årigt volontärarbete istället för att förpesta facebook och sin svenska omgivninig med floskler.
Citera
2012-07-26, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malkizid
Det är bra att frågan börjat debatteras ordentligt.
Det är ett populärt grepp bland vänsterdebattörer att koppla samman nationalism med SD, eller med ren rasism. De enda som öppet vågar kalla sig nationalister nu för tiden är ju antingen extremister á la Breivik eller partier såsom SD. Nationalismen måste naturligtvis återerövras, det är ingenting fel med att älska sitt land eller sin nationalitet, rentav positivt. Det är snarare mer suspekt med folk som säger sig hata sitt land, vad gör de över huvud taget här.
Om man kunde desarmera argumentet "alla nationalister är rasister" så kunde vi börja få en vettig politisk diskussion där inte rasistargumentet blir ett frikort för att slippa belägga sina påståenden.

Breivik är ju för fan öppet antinationalist smartskalle.
Citera
2012-07-26, 10:43
Medlem
Mejeris avatar
För övrigt dumt av henne att inte skriva under en pseudonym. Hon har ett unikt (?) namn och spåren på internet försvinner inte. Det är inte bara det hon skriver som är mindre genomtänkt.
Citera
2012-07-26, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laikaspace
Med tanke på bilderna ifrån twitter, veganismen och antirasismen kan man ju helt enkelt dra slutsatsen att vi har att göra med en lyxkommunist.
Mamma är journalist på SVT, uppväxt i ett villaområde, fått allt hon pekat på i livet, levt med en skyddad uppväxt bland likasinnade rikemansbarn. Klart att verklighetsuppfattningen blir därefter.
Citera
2012-07-26, 12:26
Medlem
Jag är heller inte så stolt över mitt land just nu men det handlar om politikerna som styr det hela.
Får vi bort dom och in med folk som bryr sig om sitt land och sitt folk så kommer det bli ett bra ställe igen.

Sen stackars Fanny, hjärntvättad av sina föräldrar sen tidig ålder. Tänk vilken chock hon kommer få när hon ser hur det verkligen ser ut.
Citera
2012-07-26, 12:45
Medlem
gentlemans avatar
Vad ovanligt att en SVT-journalistunge tävlar med några twittrare om vem som är mest PK. Fräscht och nytt.
Citera
2012-07-26, 13:27
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malkizid
Nationalismen måste naturligtvis återerövras, det är ingenting fel med att älska sitt land eller sin nationalitet, rentav positivt. Om man kunde desarmera argumentet "alla nationalister är rasister" så kunde vi börja få en vettig politisk diskussion där inte rasistargumentet blir ett frikort för att slippa belägga sina påståenden.

Appappapp, nu tycker jag du är ute och fiskar i grumliga vatten! Låter lite som om du tycker att Sverige är bättre än andra länder, t.ex. Somalia? Därifrån är inte steget långt till att tycka att svenskar är bättre än somalier. Ja du förstår ju vart det bär, högervindar, brunskjortor, 30-talets Europa, Breivik etc etc.

Nä du, lämna nationalismen åt oss, ni har ju redan kebab och Zlatan.
Citera
2012-07-26, 14:36
Medlem
Som gamle August sade: "Vad är man skyldig sitt fosterland? Ingenting!"
Citera
2012-07-26, 14:56
Medlem
Moffegrevs avatar
När man läser kommentarerna pa Aftonbladet undrar man hur det star till i huvudet pa aftonbladets läsare:

"Det finns inga gränser, vi är alla människor"
"Men vi har ju alla vandrat hit, vad gör det för skillnad om det kommer nagra 100tusen till?"
"Vi ska fortsätta kämpa för en rättvis asylpolitik, vi är inte i närheten ännu"

I vilken värld lever de här människorna, har alla drabbats av trikiner i hjärnan eller är det nagot slags stockholmssyndrom folk verkar lida under.

Man blir ju mörkrädd.
Citera
2012-07-26, 15:44
Medlem
.ANDERSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
När man läser kommentarerna pa Aftonbladet undrar man hur det star till i huvudet pa aftonbladets läsare:

"Det finns inga gränser, vi är alla människor"
"Men vi har ju alla vandrat hit, vad gör det för skillnad om det kommer nagra 100tusen till?"
"Vi ska fortsätta kämpa för en rättvis asylpolitik, vi är inte i närheten ännu"

I vilken värld lever de här människorna, har alla drabbats av trikiner i hjärnan eller är det nagot slags stockholmssyndrom folk verkar lida under.

Man blir ju mörkrädd.

Dock består det inte bara av sådana hjärndöda kommentarer. Kommentarna med mest tummar upp tycker ju att hon är helt dum i huvudet. Svensson har fortfarande hjärnan kvar!
Citera
2012-07-26, 16:15
Bannlyst
Citat:
”I Sverige får man inte vara nationalist!” Det låter inte skrämmande, utan tvärtom fint i mina öron. Jag, och många med mig, eftersträvar ett samhälle där nationalitet och kulturtillhörighet ska vara oväsentliga faktorer i ett större, globalt sammanhang.
Vilken vidrig och sinnessjuk människa. Farlig dessutom, "ett större globalt sammanhang" är ju kodord för judekommunistisk världsstat där hela befolkningen utgörs av en icke-vit rasblandad och rotlös sörja som tjänar som ett slavkast åt en liten priviligerad elit.

Nationalism handlar för övrigt om att älska och arbeta för bevarandet av det egna folket, den egna biologiska gruppen och det egna etniska kollektivet. Det handlar om överlevnadsinstinkter och inte om "hat". Vi vill finnas till även i fortsättningen med våra gener, vårt unika utseende och våra unika särarter helt enkelt.
Citera
2012-07-26, 17:05
Bannlyst
Kan inte någon fråga henne varför hon poserar med skylten nedan, och fråga om hon gör skillnad på raser?
http://a0.twimg.com/profile_images/2...jvaiwsw9c.jpeg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in