• 1
  • 2
2012-07-27, 13:26
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jag mste hlla med alla skeptiker, jag tror inte de finns faktiskt. De gnger jag blivit utkallad till ngot hus dr det ska finnas demoner, har jag bara hittat spken som varit psykiskt sjuka och av den andledningen inte frsttt i sitt frvirrade tillstnd att de ska g mot ljuset. Nr man hr ordet demon tnker man p ngot starkt och stort. Men ofta r det en rasande sjl, som inte frsttt vad som drabbat den, den tar ut frustrationen p oss levande.

Nr jag hr ordet demon i paranormala sammanhang s tnker jag p den frklaringen som oftast brukar ges; dvs att demoner r ett paranormalt vsen som aldrig har haft ngon mnsklig form eller kropp.

Och de behver ndvndigtvis inte heller vara "stora och starka".
Citera
2012-07-27, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Och de behver ndvndigtvis inte heller vara "stora och starka".

Har nyss mt p en, liten och snabb.
Knner tecknar sig som en bock eller en get.
Ls om den dds synden s vet du vilken synd den kom med.
Citera
2012-07-27, 17:13
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Four-Five
Har nyss mt p en, liten och snabb.
Knner tecknar sig som en bock eller en get.
Ls om den dds synden s vet du vilken synd den kom med.

Ddssynden? VILKEN av de 7 menar du?
Citera
2012-07-27, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Ddssynden? VILKEN av de 7 menar du?

Ett tips fr att hitta rtt.
Kolla efter en synd dr demonen visar sig i formen av en get..
Redan botat den jveln som blev besvrrad,
Och jag letar nu nnu en gng efter en i nd.

Demoner kommer och har ALLTID kommit efter att en synd har begtts.
Och ENDAST d kommer dom att anlnda.
Citera
2012-07-27, 18:21
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Four-Five
Ett tips fr att hitta rtt.
Kolla efter en synd dr demonen visar sig i formen av en get..
Redan botat den jveln som blev besvrrad,
Och jag letar nu nnu en gng efter en i nd.

Demoner kommer och har ALLTID kommit efter att en synd har begtts.
Och ENDAST d kommer dom att anlnda.

Tja allt beror vl p vad man lser. Personligen vet jag om att en get sgs symbolisera lite olika av de sju, har fr mig att jag hrt/sett/lst. Alla synder utom hgmod om jag nu minns rtt.
Om man bara kollar p svenska wikipedia s sgs geten kunna symbolisera lust, avund och lttja.
http://sv.wikipedia.org/wiki/De_sju_d%C3%B6dssynderna
Det borde rcka som klla till att det rder delade meningar om djursymboliken angende kardinalsynderna. Jag orkar faktiskt inte leta rtt p vart jag kan ha lst/sett/hrt om de andra.

Men i ditt fall s astralprojekterade jag nyss ver och konstaterade att det var lttja. S sluta sla, spring till bibblan och ls lite bcker
Citera
2012-07-27, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Tja allt beror vl p vad man lser. Personligen vet jag om att en get sgs symbolisera lite olika av de sju, har fr mig att jag hrt/sett/lst. Alla synder utom hgmod om jag nu minns rtt.
Om man bara kollar p svenska wikipedia s sgs geten kunna symbolisera lust, avund och lttja.
http://sv.wikipedia.org/wiki/De_sju_d%C3%B6dssynderna
Det borde rcka som klla till att det rder delade meningar om djursymboliken angende kardinalsynderna. Jag orkar faktiskt inte leta rtt p vart jag kan ha lst/sett/hrt om de andra.

Men i ditt fall s astralprojekterade jag nyss ver och konstaterade att det var lttja. S sluta sla, spring till bibblan och ls lite bcker

Lust var det ja, Bra jobbat grabben.
Personligen vet jag om att djuretformen av en get symboliserar lust.
Citera
2012-07-28, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jag mste hlla med alla skeptiker, jag tror inte de finns faktiskt. De gnger jag blivit utkallad till ngot hus dr det ska finnas demoner, har jag bara hittat spken som varit psykiskt sjuka och av den andledningen inte frsttt i sitt frvirrade tillstnd att de ska g mot ljuset. Nr man hr ordet demon tnker man p ngot starkt och stort. Men ofta r det en rasande sjl, som inte frsttt vad som drabbat den, den tar ut frustrationen p oss levande.
Jag har ftt lite ny information. Tydligen s ska det vara s att det vi kallar nglar r rent fysiska varelser, de r enormt stora (jttar) och enormt smarta. Som vi vet s r spken sjlar frn mnniskor som befinner sig mellan i en efter dden dimension. De har nnu inte hittat vgen till nsta rike. En demon r helt enkelt en sjl frn en dd ngel som befinner sig dr. De kan vara mycket onda, men behver inte vara det. En demon r s kraftfull fr de har kraften frn sin starka sjl och sin intelligens.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in