2012-07-24, 20:41
Medlem
Berätta vilket företag du helst skulle vilja jobba på just nu och beskriv vad det är som gör att du tycker om företaget eller anställningen hos dom. Om du inte vet något precifikt företag beskriv istället hur du skulle vilja att det såg ut på arbetsplatsen!

Jag kan börja. Jag vet inte precis vilket företag men bara att det ska måste vara unga människor helst i min egen ålder. Det ska vara högt i tak, idéer ska bejakas och det måste finnas en gruppdynamik på företaget som gör att man tycker det är kul att gå dit nästan varje morgon. Det får gärna vara ett innovativt företag. Är det någon tjänst man säljer som kräver kreativitet vore detta givetvis väldigt spännande!

Hoppas på en givande tråd!
Citera
2012-07-24, 20:45
Bannlyst
Kan man välja företag man vill jobba för. Alltså som säljer varor men inte just det företaget? Isånnafall

Volvo!
Varför? Gillar bilar och tycker det är intressant. Sen sponsrar dom ocean race vilket jag tycker är kul.
Citera
2012-07-24, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambitiosakillen
Berätta vilket företag du helst skulle vilja jobba på just nu och beskriv vad det är som gör att du tycker om företaget eller anställningen hos dom. Om du inte vet något precifikt företag beskriv istället hur du skulle vilja att det såg ut på arbetsplatsen!

Jag kan börja. Jag vet inte precis vilket företag men bara att det ska måste vara unga människor helst i min egen ålder. Det ska vara högt i tak, idéer ska bejakas och det måste finnas en gruppdynamik på företaget som gör att man tycker det är kul att gå dit nästan varje morgon. Det får gärna vara ett innovativt företag. Är det någon tjänst man säljer som kräver kreativitet vore detta givetvis väldigt spännande!

Hoppas på en givande tråd!

Spotify låter som något för dig, speciellt om du är så ambitiös som ditt namn föreslår.
Citera
2012-07-24, 20:53
Medlem
Mannheimer Swarling!

Tycker juridik är spännande, vad jag har förstått har de flera stora företag på sina kundlistor. Älskar faktiskt juridik. Sedan är det ju goa pengar med!
Citera
2012-07-24, 20:58
Medlem
Jag skulle vilja jobba på Googles huvudkontor. Enormt, har i princip allt och verkar vara ett intressant jobb med massor av förmoner.

I Googles kontor finns i princip allting
Citera
2012-07-24, 20:59
Medlem
Triremers avatar
Microsoft.

De verkar ha en väldigt bra företagskultur.

Det viktigaste där är att jobbet utförs inte var eller vilken tid på dygnet. Vill du kan du jobba från din sommarstuga.

De har många akademiker och autodidakter. Du slipper umgås med "vem-som-helstare".

Blev utsett till årets arbetsgivare.

Är du chef så får du åka på det årliga konventet i USA där du går på föreläsningar på dagarna och du får lyssna på världsartister på kvällarna.
Senast redigerad av Triremer 2012-07-24 kl. 21:06.
Citera
2012-07-24, 22:04
Medlem
Google har jag hört rykten om att det ska riktigt kul att jobba hos, man måste nog ha en fantastisk begåvning och fantasi för att platsa där :P
Citera
2012-07-25, 00:15
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mxlaser
Mannheimer Swarling!

Tycker juridik är spännande, vad jag har förstått har de flera stora företag på sina kundlistor. Älskar faktiskt juridik. Sedan är det ju goa pengar med!
Är det just MSA som lockar dig, eller är det affärsjuridik på en större byrå som hägrar? Med de preferenser du verkar ha torde även byråer som Vinge, Linklaters, W&C, Lindahl etc. falla dig i smaken, så varför just MSA?
Citera
2012-07-25, 06:16
Medlem
Jag vet inte vad min framtida arbetsgivare heter, men jag vet vad de gör. De håller på med blandad verksamhet inom vindkraft och telefonmaster. Där diverse monteringar ingår på vindkraften på hög höjd. Inom mastsektionen är arbetsuppgiften att klättra upp och byta lampor och göra mindre reparationer 100 meter upp.

Arbetstider: Jobb 7 dagar, ledig 7 dagar. Milersättning från min bostad till arbetsplats och gratis boende. Lönen ligger på straxt över 25.000 kr efter skatt.

Då hade jag varit glad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in