Making a long story short, nybliven student, fick 6 papp, lyckades gambla bort allt fastän jag vunnit i över 2 år konstant.
Iaf saken är såhär, ska åka iväg snart, lovade tjejen att åka för längesedan och nu har jag ju inga cash, jag är nästan 100 på att jag får ett jobb men det är efter semestern (kontakter).
Om jag har förstått det rätt som jag troligen inte gjort, skulle jag kunna fixa ett kreditkort och använda det som ett "lån". Är det några krav för att få ett kreditkort? Är som sagt nybliven arbetslös före detta student, inga inkomster eller något.
Tänkte att om jag har kredit, och tar ut cirka 10-12 lax, betalar man då tillbaka per månad eller hur går detta till? Jag kommer kunna betala tillbaka dessa pengar inom 2-3 månader.
Går det att ta ut dessa pengar genom en bankomat direkt?
Många frågor men vill ha lite mer konkreta svar, har googlat men inte riktigt fått grepp på det hela!
Självklart så görs det en kreditupplysning på dig när du ansöker om ett kreditkort, och hade du ingen inkomst 2011 (vilket är det som syns på kreditupplysningen) så lär du knappast få någon kredit.
Att du "är nästan 100 på att jag får ett jobb" är inget som direkt imponerar på banken/kreditgivaren.
Senast redigerad av Enkelfnutt 2012-07-24 kl. 20:31.
Kreditkort har ofta en räntefri kredittid på upp till runt 45 dagar men har du skuld därefter är räntan rena rånet.
Utan fast inkomst kan det antagligen bli svårt att få kredit till konsumtion hos någon av dom mer seriösa bankerna men du kan säkert få en kredit hos något mindre bolag som i gengäld har en ändå värre rånränta.
Räknas sommarjobb som någon slags inkomst i det hela?
cirka 16000 kr
Nej. I regel krävs det att du har haft en tillsvidareanställning senaste 6 månaderna. Kraven på inkomst varierar mellan bankerna men räkna med att du bör ha en årsinkomst på minst 100-125k för en kredit på 10k.
Senast redigerad av Charlatanen 2012-07-24 kl. 22:15.
att man behöver ha ett jobb för att få ett kreditkort är helt bullshit. jag har inte tjänat en krona på 3 år och fick ett kreditkort på 10 000 utan en borgenär (har länsförsäkringar).
att man behöver ha ett jobb för att få ett kreditkort är helt bullshit. jag har inte tjänat en krona på 3 år och fick ett kreditkort på 10 000 utan en borgenär (har länsförsäkringar).
Det är nog bullshit ja för det finns kreditkort som specifikt vänder sig till studenter, med 15 000 i kredit. Vill minnas att det är i metro man annonserat detta hårt i flera år.
Det är nog bullshit ja för det finns kreditkort som specifikt vänder sig till studenter, med 15 000 i kredit. Vill minnas att det är i metro man annonserat detta hårt i flera år.
Men när man inte är student längre (precis tagit studenten) samt är arbetslös då?
Tackar för alla svaren, btw så behövs ingen moralpredikning. Jag vet att jag gjort fel och jag försöker ta mig ut ur denna svåra period, inte höra någon spela allan ballan.
Bästa är att försöka låna av en polare, föräldrar el dyl. Räntan på smålån är förhållandevis hög o en rätt onödig kostnad att ta bara för att kunna åka på semester... those are my 3 cents on the matter