2012-07-24, 13:28
Medlem
hej

några tips för att få nytsrat jobb lelr praktik. är det svårt nu. får man bra hjjälp av arbetsförmedligen?

Ha det så bra!
Citera
2012-07-24, 13:30
Medlem
Er erfaranhet om dessa åtgärder leder fram till jobb ska uppskattas
Citera
2012-07-24, 13:44
Medlem
Shirozakis avatar
Nystartsjobb innebär att AMS betalar arbetsgivaravgiften för dig. Du blir billigare än en vanlig anställning för chefen / företaget. Det är din handläggare på AMS som beslutar om det. Vad som krävs för att vara berättigad vette fan. Däremot ska du under nästan alla omständigheter undvia FAS3 praktik. 99.99% (Nej det är inte faktiskt statistik) av arbetsplatserna är svin och utnyttjar FAS3 praktikanter som ordinarie personal för att utföra ordinarie arbetsuppgifter och slippa betala lön.

Utbilda dig och sök jobb. Eller om du har munläder så sök jobb på en gång. AMS kommer be dig luta dig framåt, sära på sinkorna och ta den i tvåan. Helt min egna erfarenhet.
Citera
2012-07-24, 16:32
Medlem
Biomasss avatar
Till skillnad mot vad de flesta idioter tycker, är FAS 3 en bra möjlighet för dig att komma ut i arbetslivet på allvar. Du möter andra människor, du får arbetsuppgifter som höjer och förstärker din personlighet samt ställning i CV:t. Påståendet att de flesta arbetsplatser utnyttjar praktikanterna stämmer inte och är bara ett sätt för de arbetslösa odågorna att skylla ifrån sig på något.

Jag kan inte mycket om nystartjobb, reglerna ändras från år till år, men kopplingen till FAS 3 är inte långvarig. Dock är det också ett sätt för arbetslösa att känna på hur verkligheten ser ut.
Citera
2012-07-25, 16:05
Medlem
tack för svaren. jag undrar om det finns lista ller känndom om företag där man får lättare nystartjobb eller praktik. ha det så bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in